|
|
|
|---|---|
|
Tydligen så dog Boyd i går på ett sjukhus efter blodförgiftning. Länk | |
|
oj... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
| Varifrån kommer den tråkiga nyheten? | |
| Boyds hemsida. | |
|
Kollade inte länken... Mycket tråkigt. En väldigt färgstark och envis karaktär i hotrod-branschen har gått ur tiden. |
|
|
Sorgligt, jag trodde nog att George Barris skulle hinna före. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Blev bara 64 år. Tråkigt. Först Roy sedan Boyd. |
|
|
Detta var jättetråkigt en ikon är borta. Bosse |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Står om hans bortgång är med! Länk R.I.P |
|
Tråkigt har följt serien sen start. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Alltid lika tråkigt när någon speciel profil som har en extra begåvning när det gäller sånt man är intresserad av. Boyds Hotrodbyggen är värda all respekt. Brukar kika på programet ganska ofta, men giller inte allas den såpopera betonade upplägget och har väldigt svårt för mendalitetet på arbetsledningen, speciellt Boyds, samt en del personal i princip drar benen efter sig. Det mesta känns oseriöst, speciellt tidsaspekterna är ju rent löjligt, bygga fina bilar och tävla med klockan, samma upplägg för varje projekt och 90% av programtiden går ut på att hinna färdigt. Men det är ju ett upplägg som tyvärr är övertaget i de flesta byggprogram i svensk TV också. Jag föredrar Chip Foose både som designer och bilbyggare, han jobbar också själv med projekten och sitter inte på kontoret och härjar med folk och tjatar om viken bilbyggargud han är och vet alltid bäst. Dessutom ligger han bakom en del av Boyds stora framgångar, men fick lämna Boyds när firman var konkursmässigt och inte kunde betala ut löner och fick en del av de bästa av Boyds personal med sig, när han startade eget vilket gjorde att Boyd sade upp bekanskapen med Chip. Chips far är ju också en stor bilbyggare och Foose ligger bakom min favoritbil "Eleonore". ///MVH Hasso Länk |
| Håller med Hasso till 100%. | |
|
Instämmer med hasso. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
Hade ingen aning att han var död heller! Mest för att jag avskyr "American Hotrods" och "American Choppers"... "Overhaulin'" är liiiite bättre, mest tack vare Fooses otroligt vackra (för det mesta) skapelser. Har dock lite svårt att tro att de kan bygga om bilar så fullständigt på så kort tid. Alla reality shower borde klassas som skräp och därmed visas kl 03.00... fattar inte att folk kan slösa tid med Big Brother... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Anledningen till att dom kan bygga en så extrem bil på kort tid är väl att det är en 15-20 pers som jobbar på olika delar till bilen. 535i -89 (såld) 740iA -93 (såld) 535i -88 (såld) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.