|
|
|
|---|---|
|
Såg på blocket.se en annons där det såldes ett turbo kit passande till Bmw e39. Nu skulle jag vilja veta mera om detta! Är detta sant? Passar dessa s.k Turbo-kit till en Bmw 523i e39? Hur mycket extra effekt får man med dessa kit? Är det "enkelt" att sätta in? Vilka faror är det med att installera dessa Turbo-kit? Har du rent av installerat in turbo i en e39:a skriv o berätta! Den här säljaren begär 15 000 kr för kitet men jag kollade snabbt på Ebay.com och fann ett flertal kit för ca 5000 kr men det skulle kännas lite tryggare att ev köpa denna vara i Sverige så vart finns dessa kit till försäljning i Sverige? Bmw=Bil_Med_Wett | |
| Förutom att du kommer få ett h*vete varje gång det är besiktning, kostar mer att köpa/installera än vad det kostar att sälja din 523 och köpa en 540 som troligen lär få högre effekt, så låter det väl som en bra idé. | |
|
Beror mycket på hur högt laddtryck du ska ha, jag tänkte ha turbo till min e39 och ville att han skulle ladda friskt.. men de rekommenderades inte på PPF forumet (BMW nördar som kan trimmning, kan jag lova). Självaste grejjen är att E39 523i har M52 motorn med alublock, och de säger att de blir för mycket tryck till toppen och att skruvarna och gängorna inte passar så bra.. en annan sak är ju att turbokonvetera en m50 motor.. alla gör de nuförtiden.. Men ska du ha någonting vettigt så rekommenderar jag dig ett lysholm kompressorkit som finns till E39 på stylingkompaniet.se =) |
|
| Har hört samma sak jag men om motorn inte tål trycket med turbo hur går det då med kompressor? Blir ju tryck då också? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.