AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
771

Däck till E28 M5-fälg

Kan få min blivande E28 528i levererad med E28 M5:ans originalfälgar som är ca 16" eller 420 som det heter när det är TRX vi snackar om. Dock är däcken slut, går det att få tag på nya för vettiga pengar eller?

www.malte-racing.com
Colin
Min Däckhandlare avrådde mig att sko om mina TRX-fälgar pga dyra däck. Detta var dock inte på M5:an som det sitter 16" BBS på(tillval).

Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton..
Jag skulle nog hoppa över TRX-hjulen om jag var du. De är dyra (även regumerade) och så vitt jag vet så har de inte utvecklats på år och dar. Med andra ord är det en gammal konstruktion även om du köper nya däck.....

Colin, skoj signatur! Trivs du med din B&S diesel ;-)

De som kan, kör. De andra putsar....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

M5 E28 hade 390mm i höjd på sina TRX.Det fanns en större dimension men jag tror den kom lite senare(415).
Dessa däck är svindyra att inhandla nu(o har alltid varit).Michelin TRX är det som gäller vid ny köp..

Regummerat finns kanske till rätt kurs ännu,men oxå det börjar bli svårt iom att stommar till TRX börjat sina enl. vissa däckfirmor.

Jag fick tag på Avon minns jag när jag sökte efter ett något billigare alternativ till Michelin.I dim. 220/55-390.

Men att få med "på köpet" TRX är snarare ett minus om man tänker på svårigheten med bra däck till rimligt pris.

Du kan kanske fråga en firma vid namn Molway om dem för dessa däck nu.
Det gjorde dem på det tidiga 90-talet iaf.

Mvh Janne.
jo
73
joh
M535iA -87
Kolla Länk dom har även representanter i sverige, jag vet inga priser, men det skadar väl inte att kolla.

AB Bribos
Wavle Backsippan
665 05 Eskilstuna
Sweden
Tel 0046 16 96042
Fax 0046 16 96065

Sweden
Alfs Dackimport
Odenas 4631
Alingsas 44195
Sweden
Tel 0046 322 53437
Fax 0046 322 53023
Colin
=> Vince

Nej & den är nog verkligen byggd av B&S också. Sprucken
topp, kopplingshaveri, turbohaveri & tredje utbytesmotorn.

Är det någon som har en Turbo, Garret TB 0324 liggande så är jag intresserad av att köpa.

Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton..
Tack ska ni ha, tror jag avstår TRX-fälgarna och satsar på att köpa några andra 16-17" istället. Hade varit kul att ha M5-ans originalfälgar men det kostar mer än det smakar känns det som..

www.malte-racing.com
Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
Länk

här kan ni köpa trx däck i olika dimensioner rätt hem till dörren och till bra priser oxå,

full fart spar tid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.