AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
727

Navi till 530 -03

hej! jag har ett problem! jag var och köpte en bmw 530 -03a i måndags, och när jag började närma mig hemmet så försvann alla gator på gps´n och insåg att jag bara hade södra sveriges kartor. så nu till min fråga, vilken skiva ska jag ha för att kunna ha hela sverige? skivan som satt i var ifrån år 2000 så nått nyare och mer kartor lär väl det finnas? har testat en annan skiva men den spottar den bara ur! tacksam för svar!

Beeemer!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad jag vet så finns inga skivor med enbart södra Sveriges vägar men är skivan från 2000 så kan ju många vägar förändrats. Det kan ju också vara en skiva för t ex Tyskland för då har du med större vägar och orter även i Sverige men det finns ingen detaljinfo med.

Om du har en 03:a så bör det ju vara en MK4 navi och då kan du köra både CD- och DVD-kartor. Har du MK4 så står det DVD på fronten på naviläsaren.

Nyare skivor finns. Det kommer ut två versioner per år så hittar du någon från 2008 så är den mer up to date.

___
//Ulf
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Har du Europa CD'n så räcker den bara strax ovanför Uppsala. Jag upplevde samma fenomen med min när jag var på väg hem. Fixade en Europa DVD och voilá....
Om du har en CD så ska du leta efter en Norden

Freude am fahren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.