|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkt att köpa nya fälgar och däck till min z3M Roadster, Har kollat runt lite och kommit fram till ett set fälgar på 8*18 runt om. Men hur är det med bredden på däcken då? Kan man då ha t.ex. 235 fram och 255 bak? Anybody? RearWheelDrive4Ever | |
|
du ska ha 225/40 fram och 255/35 bak. Tänk på att orginalfälgarna är 9" breda bak, så byt inte till smalare fälgar, det ser bara konstigt ut. Mvh Henrik |
|
|
Till Henrik Är dem 8" breda fram då? RearWheelDrive4Ever |
|
|
Klarar man verligen 255/35 bak innan facelift karossen eller har M modellen alltit varit bredare om häcken? Killen har ju en 97:a Min Z3: Länk |
|
|
(Jag har själv 235/35-19 på min 97:a) Min Z3: Länk |
|
|
M-Roadstern och M-Coupen har 5-seriens ET bak och 3-seriens ET fram... Det kanske du ska ha i åtanke. Bak SKA du ha bredare fälgar, minst 9 tum brett, men 10-10,5 är mer passande, och du kan ha däck upp till 285 brett bak... Under 265 brett bak på en M kommer se hekskumt ut... På min M-Coupe hade jag 11 * 19 bak med 285-30... 8,5 fram med 235-35. Satt hur bra som helst. Kimmen. |
|
| M-roadster finns bara i en karossversion, det vill säga den med bred häck, den fick aldrig den toppigare facelifthäcken. | |
|
Jag kör med 8,5x19 fram med 235/35 och 10x19 bak med 325/25. Har också 18 tummare liggande till Mroadster. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.