|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytte mina LMM i söndags allt fungerade perfekt, men på måndagen började motorstyrningslampan att lysa. Jag undrar om jag kanske har varit oförsiktig när jag bytt LMM, kanske kommit åt någon vakumslang eller annat känsligt kring LMM. Vissa påstår att LMM är jättekänsliga och att man ska tvätta med såpavatten kring infästningarna vid rören. Jag torkade av den värsta smutsen med en trasa innan jag monterade de nya mätarna, mer noggran än så var jag inte. Det är ju bara 1 slangklämma och 2 klips. Dela gärna med er av era erfarenheter :P Tack på förhand | |
|
LMMerna är inte särskilt känsliga för mekanisk påverkan (det finns exempelvis ingen tunn platinatråd som "kan gå av"), så de kan hanteras rätt vårdslöst. Däremot så är LMMerna känsliga för smuts och avlagringar, och det är oftast detta som i slutänden tvingar oss att byta dem. Varför din motorstyrningslampa lyser vet jag inte, men det beror knappast på att du har hanterat LMMerna för hårdhänt. Spreja anslutningsdonen med elektronikrengöring, kolla slangar i närheten...kanske hjälper det? |
|
|
Det tar en liten tid innan motorstyrningen har "adapterat" sig med de nya LMM:erna. Har motorlampan lyst tidigare, innan bytet? |
|
| Kan tillägga att jag bytte mina LMMer ifjol (båda två) mot VAG-LMMer och detta fungerade direkt och omedelbart. Inga motorstryningslampor, inga problem alls. Iofs så bytte jag min LMMer utan att ha haft några som helst problem med de gamla, bara för att ha något att lägga mina surt förvärvade pengar på :-) Ja...vem byter sånt som inte är trasigt? Jag vet - knäppt. Men detta kanske påverkade situationen något? Jag hade alltså inga fel eller problem redan innan jag bytte LMMerna... | |
|
den ena av mina var trasig, bytte båda, funkade klockrent direkt. har du gjort en motortvätt??? |
|
|
Martin_M: Länk |
|
|
Kollade felkoderna idag. Det var bränsleblandningen som var för fet vid 1/4 dels gas. Har nollat och tagit bort felkoderna nu, får se ifall det kommer tillbaka. Ska besiktiga imorgon, får se vilka avgasvärden jag får. |
|
| Funkade inte bra med wag lmm på min så jag satte dit orginal och då funkade det klockrent.Den gick alldeles för fett med wag lmm. | |
| Mina är original | |
| felpost | |
|
Mina är original, undrar om det är så att den fått för mager blandning tidigare och att bytet har blivit för snabb omställning? Har nollställt bilen iaf, hoppas att de går bra i fortsättningen. Den går ju som bara f** iaf! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.