|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Är lite förbryllad.. Varje gång jag tittar på oljestickan så är oljenivån olika.. Det spelar ingen roll om bilen är varm eller kall, stickan visar olika varje gång jag drar upp den. Och jag är noga att stå riktigt plant när jag kollar oljan. Och det är inte lite nivån diffar heller, allt från nästan ingen olja alls på stickan till att nivån är över översta strecket. Jag blir inte klok på detta.. Är det nån som råkat ut för något liknande?? Ska man kolla när bilen stått ett tag eller?? Nån som har nått tips Mvh Gus | |
|
Låt bilen stå ett tag (ett par minuter) så att oljan hinner rinna ner i tråget innan du mäter nivån. Mvh |
|
|
Jo det har jag gjort.. Den har stått minst 5 min innan jag kollat. Men bilen kan ha stått i flera timmar och ändå visa helt olika när jag kollar.. Hel skumt.. Mvh Gus |
|
|
Skumt! Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har lite av det syndromet på MB190E också, även om man kollar under exakt samma förutsättningar så skiljer det, men på den kör jag till det varnar för lågoljenivå då fyller jag på en halvliter ev lite till. Den brukar varna vid tvära böjar först så det är ingen fara egentligen, men jag slipper risken för överfyllning i allafall. MVH Hasso |
Axel |
Oljestickan går ej ner direkt ioljetråget utan iett hus bredvid,med följd att bilen är super känslig för hur bilen står.Fast man tycker att den står någerlunda bra så kan det skilja 0,5liter på stickan. Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Jaså, går inte stickan ner i tråget.. De va som fan! Det lugnade lite att höra att den är såpass känslig för hur den står.. Då kanske det inte är nåt fel på min kärra iaf. Mvh Gus |
|
Axel |
Säkert inget fel på bilen, var bara noga med att alltid mäta nivån på exakt samma ställe varenda gång. Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.