|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jag hade nog lite fel där, var lite ivrig och läste inte riktigt annonsen som verkar vara en bypass för sensormattan. | |
|
pbengtss Verkar vara ett stort intresse för detta, även jag är intresserad då jag har tre småttingar i baksätet just nu, vore fint med en mindre guide på hur du gjorde..;) Föresten, försökte läsa lite hur gammalt barnet måste vara för att sitta bakom airbag och tydligen är det 140cm som gäller och ingen bilbarnstol får användas framför airbagförsedd plats... Då är det bara att glömma att sätta en 7åring där antar jag ? |
|
| Pertha har du hunnit prova 3.3 ohms motstånd på din e39 än? Eller någon annan som gjort det? | |
|
Matte: Ja jag har provat det och en rad andra motsånd utan att få lampan att slockna. Jag använde diagnosprogram mellan varje försök och nollade men lampan ville icke slockna. På dom flesta bilmärken brukar det funka mellan 2.5 upp till 3.5Ohms motstånd. //Per |
|
| Per: jag provade idag, satte ett 3.3 ohm mellan pinne 1 o 2 och ett till mellan pinne 3 o 4 i kontakten. Det funkade, Airbag lampan lyser inte. Jag har en 530 från 2002. Det verkar vara en tvåstegs Airbag. Därför behöver man 2 motstånd. | |
|
Jupp det är 4 kablar och jag satte ochså mellan dom stiftena men fick den inte slockna. Min är ju tillverkad 1299 har jag för mig om det har med det att göra. //Per |
|
|
Jag har en 525 touring -02 Har använt 2st 1,2Ohm och en hylslist med 2,5mm delning. Provade först med 1Ohm, det gick inte. Har använt appen "Carly for BMW Pro" för android tillsammans med deras kabel för att återställa felkoden. |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.