AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.192

Aktivbaslåda i Harman kardon system i e46

Tänkte bara dela med mig av egna efarenheter om någon är intresserad.
Har en bmw 325 ci 2001 med harman kardon system. Tyckte ljudet lät bra när jag köpte bilen, men efter ett tag märkte jag att basen var för klen helt enkelt.

Det jag gjorde var att skruva av HK baslådan som sitter under hatthyllan, jag valde att behålla det lilla steget. Dom kablarna som var kopplade till 6x9 i baslådan kopplade jag in i min nyinköpta baslåda som hade högnivå ingång.

Själv köpte jag en ny Pioneer TS-WX20LPA på BRL för 2000 kr :). Satte fast basen i bagaget med hjälp av kardboreband, sitter som berget!!!!!

Ljudet i bilen blev iallafall mycket bättre.

Hur tar man loss baslådan? jag har skruvat bort fyra skruvar men det går inte ta loss den, vad behöver man göra mera?
Hittade svaret efter en timms sökning :)

"Vill du titta i låddan?

Skruva bort lastnätet/bagageöverdraget som sitter med muttrar ute i ändarna på var sida under plastskydden som dras rätt uppåt.

Själva lådan sitter sedan med fyra/fem larviga plast-"skruvar" i överkant. Sådana där två delade pryttlar med en ytterdel och en expanderande skruv i mitten.
I nederkant sitter den med likadana vita plastsnäppen som håller insidan på dörrar och andra paneler. Sådana där som man bara drar rakt ut med lagom mycket våld tills dom släpper och förhoppningsvis inte gått sönder.
"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.