|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla.. Jag är ny här samt att jag nu äger min första bmw..:) Så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig lite.. Bilen gick från början bra o drog precis som den skall.. Men med tiden så blir den orkeslös ibland. Den drar o så men, det fattas hästar garanterat.. När den går dåligt ibland så kan den börja gå bra igen helt plötsligt.. Alltså mitt under ett gaspådrag så känns det VERKLIGEN när den börjar gå som den ska igen.. Vad tusan kan vara fel??? Har kollat lmm o den verkar funka.. Bilen går kasst som fasiken när jag rycker kontakten.... Ge gärna info om vart saker o ting sitter om ni har några ideas:) E ju lite efter när det gäller bmw än så länge.. Tack på förhand och hoppas på svar.. / Krille Hellre på sniskan än rakt fram:) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kollat hur tändstift,tändkablar,fördelare och rotor ser ut? |
|
Ja det är kollat.. Gjorde rent fördelaren o kollade stiften. Allt såg bra ut.. Jag la märke till en sak idag när jag stod o böka under huven.. När jag varva på spisen till sina galoppvarv så var det en slang mellan termostaten och vattenpumpen som sög ihop sig.. Ser ut som en vanlig kylarslang men men varför sögs den ihop??? Pumpen trycker väll o inte suger.. Sen så drog jag isär ett par kablar på motorns vänstra sida från ratten sett. Sitter på blocket under insuget.. En i framkant o en i bakkant.. Vad är det för kontakter? För det hände ingenting när jag drog isär dom, men det stog oel nånting i displayen på instrumentpanelen... Detta är en import så alla vet.. Om det betyder nått.. Hellre på sniskan än rakt fram:) |
|
|
Hej jag har en 528:a som drog ca 3 dl för mycket och var slö när man axade utan att den växlade ner, på den var det kamaxelgivaren som var kass. Kör en motordiagnos för ca 500 spänn så kommer det fram om det är den. Det stod: kamaxelgivare visar orimliga världen. Thomas |
|
|
Oki.. Ska åka till bmw imorgon o kolla om dom har tid att undvara.. En sak till som jag undrar över är.. Jag har diffbroms i bilen men när man ska burna eller åka o leka lite på ställ så hoppar bakändan o det smäller i golvet.. Det är inga oljud i övrigt från drivlinan... Vad kan det vara?? Kommer säkert att ställa en massa dumma frågor på detta forum men det finns ju många här som verkar kunna en del..:) Hellre på sniskan än rakt fram:) |
|
|
BMW kan inte läsa felkoder på så gamla bilar så det är ingen idé. Ena kablen du drog ut kan ha varit till din EVAP ventil (släpper in gaser som bildas i tanken under körning) samt kablen till tomgångsstabilisatorn. Då behöver det inte påverka motorn gång om bilen är varm och står på tomgång. Om bilen hoppar när du börnar beror det på att den växlar mellan att få grepp och att börna. Uppsår detta ska du frikoppla omedelbart då detta påfrestar drivlinan oerhört. Kärleken: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hoppandet och smällandet i golvet,kan bero på taskiga bakvagnsbussningar ("silentblock"), vilket inte är ovanligt på en gammal E34. |
|
Ja jag tänkte väll att det skulle vara nån rackare till bussning som var dålig då det är samma fenomen även om man burnar när det är blött o har dåliga däck.. Jag har suttit o fundrat på stödlagret till kardanen.. Kan det vara den också?? Får väl åka o bryta o kolla lite.. Bilen är alldeles nyss besiktad utan anm. Jag var med när han bröt o grejja i bakvagnen o allt såg ganska ok ut. Hellre på sniskan än rakt fram:) |
|
| Subidius, det stämmer generellt, men på 535E34 kan man det! iallafall på min 89a, har själv pratat med BMW om detta. Dock tyvärr inte på min 318-88. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.