AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.256

Dela upp kategorierna 3-serien, 5-serien mfl på Autopower?

Sida 4 av 4
Jag håller med Hampus__, The Stig mfl. Lägg till en obligatorisk ruta/drop-down lista med kaross-kod men behåll strukturen som den är. Då är det sedan valfritt att läsa alla inlägg eller att filtrera/söka specifik modell. Alla blir nöjda och glada och läsbarheten kommer att behållas även när det tillkommit ytterligare 7 varianter av tex 5-serien.

/Fredrik
Nu vet jag inte vad sidan är byggd kring, SQL eller accessdatabas. Men det är ju inte särskilt svårt att nu börja med att utöka varje fält i databasen med ett fält som anger karroserikod. När man skapar inlägg så kan man ju antingen välja att ange bilens modellår(tillverkningsår) och med en relativt simpel algoritm räkna fram karrosserikoden utifrån året eller att man direkt anger E-koden.

Hela forumet behöver ju inte göras om för detta. Utan jag ser en lösning som att man lägger nån simpel meny under 3-serien, 5-serien osv. med E-koderna och låter databasen plocka ut trådarna utefter vad som angetts i E-kod fältet i databasen.
Jag ser inte nödvändighet i att ombearbeta alla gamla inlägg utan mer som att man har kvar själva strukturen som den är nu, alla forum delar förblir som de är.

Denna om bearbetning är ju en inte alltför stor och tidsödande grej. Man ger ju bara användarna chansen att specifikt välja en modell och låta sökmotorn plocka ut de nyare trådarna som innehåller den E-kod man önskar.
Man påpekar ju bara att sub menyerna inte inkluderar trådar äldre än ett angivet datum.

Utöka varje post i databasen med ett extra fält, skulle det ju självklart stå i andra raden.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag röstar ja.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag tycker Clubmans förslag var bra: bara två grupper per modellserie:
1) aktuell modellgeneration och 2) utgångna modellgenerationer.
Det fattar även (kanske speciellt) nytillkommna besökare till sajten och diskussionernas art har nog en ganska skarp skiljelinje mellan dessa.
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.