|
|
|
|---|---|
| Hej min regnsensor la av igår. Vad kan ha hänt? allt annat fungerar så ja undrar om nån kan hjälpa till och ge mig lite ledtrådar om vart jag skall börja felsöka. Tacksam för alla svar | |
|
Nollställ alla felkoder så ska du se att dom fungerar igen,har haft samma problem. kan räcka med att nolla systemet själv genom att lossa båda kablarna på batteriet och lägga samman + och - kablarna i ca 20 sec |
|
| Tack för svaret festlund. Jag skall prova med det och se om det hjälper | |
| Tjäna! Jag har provat med det som ja skulle prova och det gick inget vidare. kan de vara något annat. är det nån som kan hjälpa till med lite råd? | |
| Den bör nog "väckas" upp hos BMW och om inte det hjälper har den helt enkelt pajat=köp en ny. | |
| initiera det hos bmw kostar 200kr förhoppningsvis hoppa det igång då, annars har sensorn troligen gett upp | |
|
Har haft samma problem det hjälpte och byta ett relä som sitter under vänstra cupefiltret |
|
|
Aha det kan nog vara nåt sånt. Vad är det för färj på rälet eller finns det nåt nummer på den? Minns du något utav det kanske? Tack för tipset! |
|
|
tack för tipset, mer exakt var sitter det? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Min funkar inte heller. Endera går torkarna hela tiden, eller också funkar dom inte alls (på sensorläge). Kan det ha att göra med att rutan fick sig en avhyvling med polish? Tog ett tag på rutan när jag ändå vaxade bilen. Har läst att det verkar som det blir problem när man byter ruta. Den blir ju som ny efter lite polish. |
|
|
Systemet jobbar med optisk sensor och en hel del elektronik. Om den tvärdör så ligger felet mindre troligt i relä eller mjukvara. Reläfel borde stoppa torkarna även vid normal drift. Dålig funktion kan ibland fixas med uppgradering av s/w hos BMW men annars verkar byte av sensor eller styrelektronik mera rimligt. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.