|
|
|
|---|---|
| Hej.. Håller på att leta efter en sänkningssats då min bil är lite för låg. ( har 85/65 idag) Men vill inte göra den jättehög så har letat efter en sänkningssats som är 60/40 men det verkar inte finnas nånstans till min 328 coupe 97:a. Nån som har köpt till sin E36 å erfarenheter om det blir lagom?? Vart finns det att köpa just 60/40?? // Markus | |
|
www.WaarWest.se www.MotorNord.se Har beställt 60/40 till min E36, men har inte fått den än.. "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
yttryck |
hej ! 40 mm kan kännas för lågt på e 36:an.. jag har precis bytt min 40 mm sänkning bak till original, då 40 mm sänkningen går över bakdäcket, bilen får ett baktungt utseende,, jag har iförsig en touring, nu är jag nöjd med original fjädrar i bakvagnen,, karossen ligger precis i höjs med bakdäcket. fram har jag dock kvar 40 mm sänkningen.. |
| Det skulle vara kul att se bilder på E36or med olika sänkningar.. | |
|
85/65 sänkning!? kan du ens köra med bilen?? Tycker 60/40 är för lågt igentligen... Men iaf....60/40 till e36 tillhör nog bland dom vanligaste sänkningarna..finns överallt! Köp en sats ifrån Tyskland så sparar du in ganska mycket pengar en att köpa den här hemma. Dom här har ett riktigt bra utbud Länk |
|
| Tack för alla svar!! Ja det skulle va intressant att se bilder på olika sänkningsatser. Jag har 18" på min bil så blir lite högre med sommardäck även om jag har 245/35/18!!! | |
| Kolla på www.garaget.org/328power | |
| skulle det fungera att jag köper 60fram och kör med orginal fjädrar ibak? Det är M-chassi och jag tycker den är tillräckligt låg i bak men i fram ser det för taskigt ut! | |
| Blir en dubbelpost. Jag läste att eftersom bilar med M-teknik är lägre från fabrik så räcker det med t.ex 40mm ifram, motsvarar det en 60mm sänkning på en icke M-chassi bil? Mvh | |
|
Det här vill jag ha utrett efter att ha läst ett flertal luddiga sänktrådar. Är inte en M lägre från fabrik pga kortare fjädrar och anpassade dämpare? Eller är det även annat som skiljer? 60/40 kitt sänker en _original-e36_ med 60 respektive 40 mm. Men på en M bil som redan är sänkt (hur mycket??? 15/15? 20/20 ?) blir det istället 40/20 på befintligt M-läge? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.