|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon som har en uppfattning om man ska satsa på Michelin Pilot Sport eller på Michelin PS2 till en M3:a. Ska ha dimensionerna 255/40 på 18". Jag har hört att PS2 är rätt svag vid mycket vatten på vägen men att den i gengäld är lite tystare och har bättre grepp vid torr väg. Kanske det är för liten skillnad för att man ska bry sig? Är det någon som har testat Michelin och föredrar annat däck? Anledningen till att jag tänkte köra Michelin är att jag bara byter bakdäcken nu och framdäcken är detta märke, eller kan det kanske kvitta? Mvh | |
| Är dina framdäck pilot sport 1 isf sitter vi i samma sits då jag också ska byta bara backdäck och undrar samma sak ;) | |
|
Kan man fortfarande köpa Pilot Sport? Kollade på däck tidigare idag och såg bara PS2 men det var iof inte samma dimension. ___ //Ulf |
|
|
Jag körde Ps2 på min M3:a och tyckte de var mycket bra. Fin komfort för att vara ett sportdäck och bra grepp på torr vägbana. Kan inte klaga på greppet på vått väglag heller fast å andra sidan så brukar jag inte "tokköra" i regn...... |
|
| Jag undrar mest om man kan kombinera dessa två dvs pilotsport fram och nya ps2 bak.....eller ska jag köra på ps1 bak också?? | |
|
jag körde med ps2 fram och så hade jag ps1 bak.. och det var inga problem.. tyvärr hade jag inte så mkt gummi kvar på bakdäcken så man hade väl inte optimalt grepp i bakändan när det var vått.. men samtidigt varför skulle du inte kunna köra med ps2 eller ps1 bak. Tyvärr blev ju mina däck stulna.. så jag håller på och kollar på fälgar och däck.. men oftast erbjuder företagen billiga däck.. och jag sitter och funderar på om jag verkligen måste ha michelin däck eller fungerar de andra märkena lika bra.. jag kör ändå inte bana, och jag tokkör inte med min bil. Min bil: Länk |
|
| Jag kan rekommendera Dunlop sport maxx. Haft det både på min 325 cab, 330cab och nu m3. Kanon bra däck! | |
| om pengar inte spelar någon roll på ett par gummi är PS2 ditt val! | |
|
Jag skulle satsa på PS2 alla dagar i veckan. Riktigt fint däck! |
|
|
Tack för alla svar. Jag tar PS2! > Cado, jag byter i nästa vecka så jag kan meddela dig om det skulle vara några konstigheter med att ha PS2 bak och Pilot Sport fram. Mvh |
|
| Oke great medella resultat här ;) | |
|
bör ha samma däckmodell/mönster på samma axel, ska då inte vara någon fara för besiktningen skull, tror PS och PS2 har olika mönster men köregenskaper är det ju en annan visa |
|
| dunlop sport maxx for the winner!!!åkt på det mesta och kan varmt rekommendera dessa däck!!! | |
Buspelle |
Hade först PS och sedan PS2 på min M5a och märkte ärligt talat ingen skillnad, men mycket bra däck. |
|
Jag har PS2:or fram och det är riktigt bra däck både grepp och livslängd, har haft dem förut med, köpte Yokohama advan sport bak och de är helt ok men PS2 är i en klass för sig. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Jag kan ocksdå rekomendera Dunlop sport maxx. Jag hade det på M5:an och det satt Michelin pilot sport på innan men jag tyckte att dunlop var bättre. Du kan ju alltid prova med att köra på två olika däck fram och bak men mina erfarenheter säger att det inte kommer att bli optimalt. Jag har provat det ett par gånger men kommer inte gör det igen då vägegenskaperna minst sagt kan bil skumma. Mvh. Bjarre |
|
|
Kör på samma däck både fram och bak, företrädesvis PS2!! Jag har testat båda sorterna på min gamla M3:a, PS2:an rullar betydligt tystare jmfrt. med PS1:an. PS1:an har bättre dränering vid mycket vatten på vägbanan. Tänk på att PS1 och PS2 har olika friktionskoefficient, därför skall du ej blanda dessa däck på olika hjulaxlar (även om du lagtligt får göra det). |
|
| Jag tog eran råd och beställde Dunlop sport maxx runt om så sliper jag blanda två olika ;) | |
| cado>>grattis till ett riktigt bra val!!Kör så det ryker.... | |
|
Tack bomis ;) Men det blev inte sport maxx då jag skulle få vänta ganska länge på backdäck, Det blev istället Bridgstone Potenza RE050 A Runt dem duger nog dem med kommer under veckan, vad tycker ni om bridgstone mina herrar??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.