AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.103

nytt batteri till min 740?

Sida 2 av 2
ab
72
abbe83
740IA 99
520im-01
det blir nog ett bmw original, ska kolla vad theanders tar för ett inan jag köper av FB
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Joo vilket typ av batteri ska man ha till BMW 750iA jag har nu en gammalt 100 funderat på ett 120 men klarar eletroniken av det eller blir det bara strul?? bara en liten fundering....

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Elektroniken känner överhuvud taget inte av om du sätter ett 100 eller ett 120 Ah batteri i bilen. Skillnaden är att med ett 120 Ah batteri har du större marginal innan du tömmer batteriet, du kan ju dra 20 Ampere-timmar mer ur batteriet..

Om man klarar sig med ett 100Ah batteri eller inte beror väl mest på hur man använder bilen, korta körningar på vintern med elvärme i baken, ratten & rutan samt bränsledriven värmare eller längre sträckor regelbundet så bilen hinner ladda upp batteriet?

Sitter ett 100Ah i min 740 och det har inte varit några problem än.. Dock kör jag inte med så mycket el-värmare på, kör mest kortare sträckor till jobbet.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag mätte i bilen och köpte det största som passade på batterilagret för över tre år sedan. Jag tror det var 100 Ah och det har funkat bra sedan dess, även startat när det är kallt ute. Jag har ingen motorvärmare.
Jag skulle ju kunna gå ut och kolla i bilen om det blir lite varmare ute framåt eftermiddagen.

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.