|
|
|
|---|---|
|
Hej igen ! Efter att prickat refugen, lagat saker som tex oljetråg osv, och lite till, så undrar jag vad den är värd idag. 318iS e30 -90, altså 16v *Simon sport 2,5 avgas system *Nya bättre begagnade halv ljus, så nu är det skit bra halvljus igen (hel ljusen är klockrena sen förut) *M-tech *M växel spak och ratt *M sänkt *Stora diff klumpen *Servo styrning *Farthållare <--- funkar hur bra som hellst ! *Vita fram och sidoblinkers *Hel lackad Diamantswartch (som originalet) *Hel rost behandlad *Ny tank *Ventil lyftarna bytta *Mer eller mindre alla packningar bytta *Nytt oljetråg och bröst kåpa samt lite annat smått och gott i motorn *och lite annat smått gott *Ny termostat *Nya GAS alpha (dom oranga) högtalare som sitter i, 2st 6,9:or, två 5,5:or och en 12tums bas i skuffen och slutsteg, diskanter finns. Nu till det negativa. Det blev en 1cm liten reva på huven. Har original färg och glanslack hemma så detta fixar jag innan den säljs.även båda dimljusen blev det en spricka i, inget man bryr sig om. Värmefläkten i kupen låter ibland, värmen och kylan funkar hur bra som hellst, bara att den tjuter ibland. Motorn i övrigt är hel checkad, och varenda del som såg de minsta gammal ut bytte vi ut mot nya köpt fråm bmw, även alla packingar och o-ringar bytte vi.Detta gjordes för en månad sedan, så dessa två månader har man lagt ut pengar på bilen :P Ingen rost på bilen eller repa på bilen Motorn låter klockrent, går klockrent och är i toppskick Bilen har gott 24000 mil. Skulle vilja veta pris då jag tänker införskaffa mig antingen en 328 e36:a eller en 328 e46 tills i sommar. Givetvis vid rätt bil lägga emellan. mvh Jonny K | |
| Glömde säga att det är en 318iS med m42b18 motorn och ingen annan. | |
| Du har powerpost! | |
produce,1 |
Runt 15k skulle jag gissa på |
| Har du papper på allt det bytta eller kan verifiera detta på annat sätt så borde din bil vara värd 17-18tusen och 20 tusen vid inbyte. Din bil verkar vara något eller några snäpp finare/mer utrustad än snitt bilen och den brukar ligga på ca 15000kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.