AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
833

amerikansk business cd i en svensk e46

Visa användare
68
rollelarsson
318i touring -00
hej när jag köpte min bil bmw 318i touring 00 så hade någon stoppat i ett lånekort till biblioteket i cd släden tillsammans med en cd skiva , jag fick ut alltihopa, men efter det så tuggade bara läsaren sönder cdskivor och ville ej spela upp dom

nåja jag köpte en ny på ebay.com för 1200 med frakt blev totalt 1400 när tullen hade sagt sitt,

installerade den och den fungerar väl ok , förutom att när jag ska söka efter radiostationer så hoppar den från 107,1 till 107,3 107,5 107,7 107,9

vilket innebär att alla radiostationer som ligger på ,8 ej går att få in bra

exempelvis 107,8 här i göteborg ska det vara så, stegar amerikanska radio apparater på detta sätt ?.

ska inte business cd även kunna visa låtnamnet i displayen , det står bara trk1 trk2 osv.

går det att göra något åt problemet , med radion vill säga,
Radioapparaterna är så i USA att det är endast udda decimal som söks av, likaså saknas ofta RDS i USA maskiner.

Låtnamnet ser du nog bara om det är en CD med CD text

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Om du har den gamla radion kvar så kan man med stor säkerhet lyfta över cd-assemblyt från amerikanska radion till den svenska defekta. Och på så sätt få liv i din tuggande orginalradio

/Andy
Visa användare
68
rollelarsson
318i touring -00
ok tack för svaret beolink ska försöka mig på det, så cd assembly sitter inte fastlödat i något moderkort, men jag ska titta på det i alla fall
Visa användare
68
rollelarsson
318i touring -00
gjorde som du sa beolink det fungerade kanon, nu kan man ratta in alla stationer och spela på cdskivor, vet fortfarande inte om man kan se låtnamn i displayen på en businesscd, även om man tycker att man borde det, nåja det är väl ingen större katastrof isåfall
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
På de externa cdväxlarna kunde man ej det om man inte hade en radio som var nyare än 2002. Samma borde gälla de som är inmonterade i radion.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.