|
|
|
|---|---|
|
Jag har för ca 1 vecka sedan monterat på ett nyinköpt JR sportluftfilter på min bimmer och måste säga att jag märker en ganska stor skillnad - bilen är helt klart piggare (med lite råare ljud). Jag har tidigare läst i forumet att det rör sig om en ökning på ca 3 hk med ett sportluftfilter och därmed inte någon kännbar effektökning. Att just jag känner en ganska stor skillnad beror nog på att originalfiltret var fullt med insekter, flugor och skit. Så tipset är vare sig du funderar på ett nytt filter eller ej: Titta och rengör ditt befintliga filter idag! =) roadZter | |
|
hey... e det svårt att byta luftfilter?? e det bara att öppna å ta ut åså?? MVH |
|
|
Det är bara att öppna originalluftboxen och lyfta ur det gamla filtret för att sätta i det nya. I alla fall på min bil... roadZter |
|
Len |
Bara att lossa ett antal spännkrokar som sitter runt om, i skarven mellan över- och underdel. Lyft eller sänk den halva som är rörlig och dra ut det gamla filtret åt sidan. Sätt in det nya samma väg - kolla att det ligger rättvänt och att det tätar väl (ligger rätt i sidled) innan krokarna spänns fast igen. Kan vara bra att ha en dammsugare tillgänglig , för att samtidigt göra rent i "burken". När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
Tar mindre än en minut för de flesta originalburkar och brukar inte kräva några verktyg på de flesta konstruktioner. På min är det bara att lossa fyra spännen/byglar och öppna "locket". Insatsen (filtret) byts sedan mot ett nytt filter och locket stängs sedan. Plättlätt! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.