|
|
|
|---|---|
| Efter att jag har tagit ur batteriet och laddat, så går det inte att öppna varken glasluckan eller bakluckan. Det verkar som om det inte kommer fram någon ström till motorn eller nått. Vad kan ha hänt?. Hur gör jag för att åtgärda detta. | |
|
Kontrollera kablarna till bakluckan kanske kan vara kabelbrott. /Anders |
|
| Tack. Men hur får jag upp luckan. Var sitter den manuella öppnaren. | |
|
Hej! ôppna med nyckeln :o)..... Det kan okså vara microbrytaren i handtaket som har gått sönder. Om du inte får upp låset med nyckeln(kärv-prova 5-56, trasig lås etc) så har du ett litet problem. Då måste du antingen få lös inredningen på luckan för att kunna ge ström direkt till låsmotorn(då måste du förstöra inredningspanelen då den sitter fast runt låstungan nederst) eller ta fram kabeln framför bakljus(i förvaringsfack bakom de öppningsbara luckorna) och hitta rätt kablar och få in ström antingen med hjälp av nålar , eller klippa kablar och koppla ström..... Nu minns jag inte på direkten vilken sida kablarna till själva motorn går, tor det var förarsidan. det hjälper ju inte att leda ström till handtaket....... MVH Sakke |
|
|
Hej!!! Jo, förresten... KOLLA SÄKRINGAR..... både under baksäte och i motorrummet. Jag minns inte var säkringarna till låsen är men kolla allt, är ju lite misstänksamt att allt gick efter att du har kopplat lös batteriet...... MVH Sakke |
|
| Tack. Jag ska kolla säkringarna imorgon. Jag får hoppas på det bästa. | |
|
Hej! Lycka till. Och som sagt, du kan öppna luckan med nyckeln när brytarna inte fungerar. MVH Sakke |
|
| Jag har nu försökt att öppna luckan med nyckeln 0 tyvärr utan resultat. | |
|
Hej! Fungerar låset? altså rör den på sig ngt alls när du försöker vrida. om inte så har låset kärvat ihop pga att man inte har använt den. rostlösare+5-56 etc och prova att lirka mer. Om du inte får till det så kan man förresten öppna låset från insidan genom att dra i staget från låscylinder manuellt. Dock kräver också detta att inredningen tas av....om man nu inte klarar av att lirka genom de små hålen som finns bak verktygsfacket...tror jag har sett ngn besriva detta.... MVH Sakke |
|
| Tack Sakke. Jag ska forsätta med låset idag så får vi se. Mvh Jonas525 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.