|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Inte bra att stirra sig blind på priset. Då riskerar man att få tag i en riktig buske. Syftet med styling är (enligt mig iaf) att skaffa en egen prägel på bilen som man gillar. Viss styling förbättrar även bilens köregenskaper. Gillar man inte styling får man söka en annan bil. /Bimmerman Länk |
|
|
Jag gillar styling men inte ska priset bli högre för det eller lite men som vissa sätter ut 92or för 100000 kan inte förstå varför? När dom var nya så gick dom för 260t och att den sjunkt så lite i pris på 10 år har jag svårt att förstå.. När får vi se det stora raset på beg bmws? en tidsfråga bara !!.. |
|
|
Det kostar att styla en bil om man vill ha riktiga grejer, skall inte säga vad jag själv lagt ut. Mycket är det iaf och lite vill jag ha tillbaka när jag säljer bilen /Bimmerman Länk |
|
| Jo schysst bil du hade, men en fråga varför har du sidan på engelska? | |
| personligen tycker jag det är mer unikt och individuellt med en ostylad E36:a idag. Det går 13 stylade E36:or på dussinet numera! | |
|
Foxracing Det är en amerikansk sida som man kan lägga upp sin bil på, därav på engelska. /Bimmerman Länk |
|
djhenk |
Tänkte bara påpeka följande. BMW 325 är en prestandabil med mycket hög kvalitet och med ett sjuhelsikes andravärde. Fråga er själva vad ni får för bil från början eller mitten av nittiotalet för runt 50k, om vi nu snackar med motsvarande prestanda, kvalitet och pondus. Har jag rätt? Ja, en Nissan 200SX på sin höjd. Måhända en sliten Porsche 944. Så var inte sura, BMW är och förblir ett "bättre" märke. Men har man inga pengar, får man tyvärr ingen bil! Sedan att vissa packar på massor med plast på sin bil är ju inget att hänga upp sig på, som ni själva säger; det finns ju fler bilar därute. Den som söker, han letar... =) ...Kör försiktigt i trafiken! Det tjänar försäkringsbolagen på. |
|
Skummade igenom denna tråd lite snabbt bara, men personligen så tycker jag att man begära hur mkt man vill för en 325:a -93. om någon sedan verkligen betalar detta pris är en annan fråga, jag skulle då aldrig göra det när man får en riktigt fin m3:a av samma årsmodell för 50 tusen till, som är en mkt. bättre och roligare bil. Mvh Jens |
|
|
Bimmerman: Jag har en hel del kontakter inom bilförsäljarbranschen som jag umgås med regelbundet. Dina åsikter verkar tydligen gå stick i stäv med deras när det gäller andrahandsvärdet på stylade bilar. Enligt dem så är styling något av det mest vansinniga man kan bekosta en bil om man tittar ur ett rent ekonomiskt perspektiv. Om de får in en stylad/"hottad" bil drar de vanligen av en del på inbytespriset, mycket pga en enligt dem "smalare kundkrets". De pengar man lägger ut på dessa "kits" får man i princip aldrig igen. Detta beror givetvis även på vilken kudkrets man riktar in sin affärsverksamhet på, om du har många yngre bilköpare som efterfågar stylade bilar förstår jag varför du säljer fler stylade bilar än originalare. Att smaken är som baken vet alla redan och att många köpare är rädda för stylade bilar, en bil med 20'' hjul, blysäkning samt kjolpaket ser ut att ha levt ett avsevärt hårdare liv än bil med 15'' plåtfälgar i standardutförande. Många av de ingrepp på karosseri som dessa externa plastdetaljer kräver blir dessutom utmärkta ställen för bl a rost (Här kan man verkligen kan dra en parallell till läckande silikonbröst ;0) Slutligen så vill jag bara betona att alla får naturligtvis göra vad de vill med sina bilar och är på så sätt ingen motståndare till styling, tycker själv det kan vara snyggt. Men att tro det skulle generellt höja andrahandsvärdet så mycket som vissa på BMW-börsen tror, anser jag väldigt optimistiskt. Mvh /C |
|
|
Jag har en 325i coupé-95 skulle aldrig falla mig in o sälja den för 70-80000!! Den är i stort sätt orörd, de enda jag har gjort är ett öppet luftfilter samt 17" fälgar! I övrigt så e den orörd! Fin o rolig bil! Men nog vill jag ha iaf 100k för den! |
|
Mathias H |
Jag skulle aldrig tänka mig en krona under 80k, för min 93:a. Förutom en Zendervinge kommer all utrustning från BMW. Visst kan man få tag på e36 för drygt 50k, men allvarligt talat. Hur ser dom ut?? Vissa köpare är alltför optimistiska!! |
|
Ja dom kan säkert hitta billiga bilar men som sagt va! Verkar väldigt optimistiska! Ja tycker de e bättre o betala om de e en fin o välhållen bil! |
|
| vissa säljare är alltför optimistiska kan jag då klämma ur mig.. | |
|
Stoffe Givetvis får man inget extra för en inbytesbil om den är stylad för ex antal tusen, men säljer man privat så förstår jag att man vill ha igen en del av pengarna man slängt ut på bilen. Beror på lite på vad man säljer beroende om det är lätt att sälja en stylad bil eller inte. Hos BMW auktiriserad försäljare kan jag förstå om kundkretsen på stylade bilar är större. Men jag skulle kunna sätta en lapp på att för tex autocenter är det lättare att kränga stylade bilar, då menar jag LÄTT stylade bilar. De flesta uppskattar tex större tum på hjulen mm. /Bimmerman Länk |
|
| Jag har en helt ostylad (förutom nerlackad och vita blinkers) 325i cab -94 till salu om du nu skulle vara intresserad av en cab istället :) | |
|
Hmm ja hittar du en 92:as 325:a för 50t kronor så är det nog ingen 325:a eller så är den riktigt skabbig typ ingen lack ! |
|
|
wrath du kanske tror 325or av tidigt årtal ska stå kvar på samma värde som för några år sen? Men så är det inte kan inte förstå även om man lägger ut på slitdelar ett år före man säljer bilen så kan man ju inte precis ta betalt för det.. Jovisst har jag sett fina 325or för 50t men man får ju räkna med prutning för minsta lilla fel, såvisst kan jag åka och titta på en bil för 60 och få ner priset till 50, eller jag har ju aldrig köpt en bil men visst är det så? Förresten vann jag 25:- sek på Triss nyss ganska nöjd haha !=) |
|
| Ju mindre motor desto mer styling brukar det vara... Varje 316 ser ut att vara en M3 och dess ägare har de största självhävdelsebehoven :o) | |
|
Nejdu powerkjell, jag plöjer ner ganska mycket i styling på min och inte har jag den minsta motorn direkt :) /Bimmerman Länk |
|
M3-Mackan |
"Fox racing" Vad tycker DU en 325a 92-94 står i för värde idag? -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.