AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.289

svårt att hitta ostylade 325-or

Sida 1 av 3
Jag funderar på att köpa en 325-a för under 50k och har till min besvikelse upptäckt att i stor sett alla sådana har diverse spoilers, extra stora fälgar och andra grejer som avser att försköna bilen. Visst kan jag förstå att många gärna vill pyssla och greja med sina ögonstenar, men jag har inte lust att ersätta dem för alla deras utlägg vid ett eventuellt köp. Det verkar nämligen vara precis så en del prissätter sina bilar: de utgår från bilens "ordinarie" listpris och sen adderar de helt enkelt priset på alla tuffa spoilers, etc och lägger det ovanpå listpriset. Är det rimligt? Jag tycker inte det. Dessutom skulle jag personligen uppleva det som lite pinsamt att i min ålder fräsa runt i en bil med massa påhängda plastdelar och svarta rutor. Då föredrar jag hellre bibehållen prestanda och körglädje i kombination med ett diskret utseende. Jag får väl helt enkelt leta vidare.......

death is guaranteed - life is not
Håller helt klart med om att 325or ska va så dyra, det är ju ändå en (om man utgår från 91) 11 år gammal bil och sälja de för 60-70000 är helt orimlgt letar också en 325 e36a för 50k hållet, själv vill jag ha en stylad bil i motsatt från dig, men tycker ändå det inte ska vara så dyrt !
Klart att man vill ha extrabetalt för alla grejer man satt på och betalt dyra pengar för.
Sen om man gillar det eller inte är en annan sak.
Kolla nere i tyskland, där finns det ett mycket större utbud, särskilt av ostylade bilar.

/Bimmerman

Länk
Vilken sida hittar jag tyska bilar då? Men det kanske ingenting tjänas på att åka ner dit med 50000..
+ att jag är 18 år har nog inte råd, får se om man får nåt bidrag hemma här på 10 så man kan få en fin 325 annars blir det väl en 318
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Du kan ju börja med bmw.de, det går att hitta billiga bilar där också och då är det från BMW-handlare = ingen större risk att bli lurad. Sen tillkommer ju i och för sig importkostnaden men det kan det vara värt, utbudet i Tyskland på standardvagnar är helt annorlunda än här i Sverige. Har själv letat lite via BMW i Tyskland och hittat mycket intressant (så lite tid, så många bilar). Du ska nog inte räkna med att tjäna på att åka ner till Tyskland dock, slutsumman brukar bli ungefär samma som här hemma, allt inräknat. Fast det är ju klart, ölen är både billigare och godare i Tyskland. ;) Alternativt kan du ligga lågt med ditt bilköp till framåt hösten/vintern, då brukar prisbilden se lite annorlunda ut.
Men bilen går ju inte bättre för att man sätter på en plast grej 17,18 " nej bilen ska säljas i det skick som den är inte för hur snygg den är... Vilket jag tycker konstigt hur många resonerar när dom ska sälja sin bil.
Jag tycker mer ni låter snåla......
Jag VILL ha en jätte fin bil som går jätte bra, men den ska vara gratis.......

Inte för att jag direkt tänkt ta 100" för min bil men ändå, låter lite löjligt....

Mvh
Patrik 325i -92
Man får ju som bekant aldrig mer för den bil man vill sälja än nån är beredd att betala för den och om det inte finns några E36 325:or till salu för 50.000 så beror det antagligen på att det finns köpare som värderar dom högre än så.

www.malte-racing.com
Richie L
En sak som många glömmer......

Om många "yngre" är beredda att betala mkt för
en 11 år gammal bil så spelar det inte så stor
roll att gnälla på priserna. Tycker också många
bilar är på tok för dyra men efterfrågan verkar ju
vara rätt stor också. Man får mkt mer bil för pengarna
om man satsar på en 540 e34 tex men dem är inte lika
attraktiva. Kanske inte vettigt men så är verkligheten.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!

BMWCS #04797
Deliq
Precis som MalteK säger... det är en fråga om tillgång och efterfrågan. Vill många ha = höga priser, är tillgången högre än efterfrågan så sjunker priserna till balans uppnås. Jämför med t.ex. Telia-aktien ;-))
Se bara vad privatimporten gjort för beg.priserna.
Vad sedan de som anonnserar ut till höga priser i själva verket säljer för, vet väl bara säljare och köpare. Är bilen i exeptionellt fint skick kan den säkert vara värd ett högt pris, det är ju som sagt upp till vad en ev. köpare är beredd att betala. Marknadsekonomins grunder helt enkelt.

M V H // Deliq
Sandgren>> Jag är inte så snål men min ekonomi är väl inte så bra, har ju inget jobb går i skolan, men har sett vissa 325or för 50k så jag kommer att komma i en e36 oavsett om de blir en 318..
Det känns som vi behöver hålla isär saker o ting lite i diskutionen.

1. Är det rimligt att lägga på kostnaderna för ALLA utgifter som man har kostat på sin bil?

2. Är verkligen yngre spekulanter så köpstarka att det är beredda att betala väldigt mycket mer för alla spoilers, etc? Jag misstänker att de som är lite äldre (runt 30 och uppåt)dels är köpstarkare, men samtidigt inte lika sugna på alla dessa tillbehör och stylingkit.

3. Att styla sin bil med extra tillbehör är väl att ge uttryck för sin personliga smak och stil. Är det inte roligare att köpa bil så nära standardutförandandet som möjligt och därefter själv välja OM man vill ändra något?

4. Hur många av dessa 90-100k-bilarna från tidigt 90-tal blir egentligen sålda?

Sen tycker jag att många slänger sig med ihåliga klyschor och fraser i stilen "man får vad man betalar för"

M3-Mackan
50' alldeles för lite för en fin, ärlig 325a. Man får vad man betalar för...

-Mackan-
Dr
95
Dropkick
320i -83
325 IK -88
Om du tittar under "BMW Säljes" hittar du en nyinkommen...verkar vara helt orörd!

Tack för tipset Dropkick. Det är precis en sådan 325:a jag är ute efter, rimligt (kanske t.o.m. ett riktigt bra) pris och som också är orörd.

Lite lustigt föresten att "M3-Mackan" minuten efter mitt tidigare inlägg, drar till med precis den frasen jag skrev att en del slänger omkring sig i tid och otid. ;)

Jo gillar inte alls när ni säger "Man får vad man betalar för" detta forumet är väl ändå gjort för att man ska hjälpa varandra och stötta varandra, man har hört det där utrycket ett antal gånger nu det behöver inte upprepas..
Foxracing och Tomy Clifton

Om ni skulle kosta på bilen 50.000:- i antingen styling/trimning eller renovering, skulle inte ni då vilja fösöka få tillbaka lite av dom pengarna. Jag tror att ni skulle vilja det.
Ni ser endast köparens sida, inte säljarens. Tror ni resonerar lite annorlunda när det är dags att sälja.
Jag kan säga som i egenskap av bilförsäljare att om vi har flera likadana bilar, vissa ostylade och vissa stylade så säljer vi 5 stylade på 1 ostylad.
Då harni ett svar på varför en stylad bil oftast är något dyrare.

/Bimmerman

Länk
Men vad har stylingen för syfte på en bil, bilen blir ju inte så himla mycket bättre för det bara snyggare..

När jag komemr sälja min första bil så kommer jag gå efter skicket iaf..
M3-Mackan
Kan tillägga att jag sålde min 325 -92 för 86' i höstas att dem skulle ligga nere runt 50' strecket nu har jag svårt att tänka mig. Visserligen inte 100' heller men mellan 80-90' tycker JAG i alla fall att dem bör ligga i.

-Mackan-
nja dom flesta ligger runt 60-70 nu, och det ska man väl kunna samla ihop till, såg en schysst 325 91 med m-optik för 60 på blocket, nånting liknande den ska jag väl köpa..
här har vi en annan fin 325 för 53 sen när man prutat så ligger den på 45...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.