|
|
|
|---|---|
|
tjena! ja då va de dax för goda råd igen.va ute och åkte härom dagen i mörkret när det regnade som mest när torkarna bestämde sig för att ta en paus(för de måste ju vara mörkt å jätte mycket regn å möten när sånt händer) kollade säkringar de första jag gjorde å dom va ok. av en slump kom jag 20 minuter senare åt spaken å då funkade dom. när jag körde bilen dan efter va problemet tillbaka men lite anorlunda. nu funkar det så att om jag har på läge 2 där torkarna ska gå hela tiden på lägsta hastighet kan det utan att jag gör något bli intervall. så då har jag 2 lägen med intervall å på sista läget när dom ska gå snabbare så går dom som vanligt. så går det tillbaka ibland å funkar som det ska osv osv....... prövade att byta spak men det hjälpte inte.just de den (enda) gången dom inte funkade alls kunde jag heller inte spola, så allt som rörde torkarna va dött. har ringt bmw men de enda dom vill är att felsöka för 1000 kr/tim. bilen det handlar om är en e46. är det relä som styr de där eller boxar... eller både och. någon som råkat ut för liknande eller nån som har någon bra ide va man ska börja med? MVH Totte | |
| PÅ minförra bil fick jag liknande problem när det kom in fukt i torkarmotorn därför att axeltätningen blev dålig. Det innebar att jag fick byta hela torkarmotorn. Det hände alltså bara när det regnade rejält ute så att det kom in vatten. I torrt väder fungerade det perfekt, vad man nu ska ha vindrutetorkare då till? | |
|
ok ska kolla hur de verkar där men de spelar ingen roll vad det är för väder för mig. symptomen är den samma. mvh totte |
|
|
Kolla jorden till torkarmotor och relä, kan bli mycket märkliga fel om den är dålig eller obefintlig. MVH Lillen |
|
|
ok tackar för tipset. mvh totte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.