|
|
|
|---|---|
|
Ska besikta min 528ia snart. Nu har jag problem med att angels eyes ringarna på höger sida har slutat fungera och jag hinner in få nya. Nu satt jag in en vanlig lampa som parkeringsljus istället, för att få något som lyser. Frågan är nu hur bilprovningen ser på att jag har vanliga lampor till höger och ringar på vänstersida.....vad tror ni? | |
| Ta ur lamphållaren för parkeringsljuset och koppla bort kabeln. Sedan täljer du bort de två runda klickarna med smält plast över skarven mellan hylsorna. Ta isär delarna sedan är det bara att byta lampa BA9S tror jag de heter med bajonettfattning. 10W. När man satt ihop delarna kan man låsa med ett par klickar smältlim eller snabblim. Gjort på ca 10 minuter. | |
|
Jag är ledsen men jag förstår inte riktigt hur du menade. ska jag köra med ringar på ena sidan och en vanlig lampa på andra sidan? För det är så jag gör nu, men det lyser ju inte likadant på bägge sidaorna då... |
|
|
Det finns ett bra mek-tips här: Länk Jag har gjort så förutom att jag struntade i avståndsmätningen som är beskriven. Delarna bottnar i varandra på rätt mått ändå. Det gäller bara att vända kabelutgången åt rätt håll. Jag vet inte med vad du menar med en vanlig lampa om du inte har ringar på ena sidan? Om du byter lampa enl. mektipset och sätter i en 10W lampa får du definitivt ringar i alla fall |
|
|
Glömde skriva förut att jag inte har BMW orginal angels på bilen, detta är några andra och det ser inte ut som så på bilden. Jag vet inte vart ringarna kommer ifrån, för det står inget på dem och dom satt på bilen när jag köpte den. |
|
| Sorry, det borde jag insett om jag kollat årsmod. i din profil. Det kom just upp en tråd om ringar på Biltema, kanske kan vara något. Jag skulle tro att någon typ av surrogat som lyser med samma styrka är godkänt som parkeringsljus. | |
| det känns lite som att klippa kablarna till ringarna på andra sidan och sätta in en lampa där oxå är det smidigaste. men jag vet inte riktigt om jag vill det. | |
|
Har du original framljus så är det väl bara att peta i en lampa i parkeringsljuset på den andra sidan också. Annars släcker du bara ringarna och åker in med enbart ett parkeringsljus, får får du ett påpekande utan att du behöver besiktiga om bilen, om det inte är en massa andra fel på den. Min bil: Länk |
|
|
kan nu berätta att bilen gick rakt igenom besktingen. Men han gillade inte riktigt att jag hade lampor på ena sidan och ringar på andra. |
|
| Ta bort strålkastarna från bilen o ta isär strålkastarna framifrån så kommer du att se vad det är för glödlampor till angesays det går att ta isär strålkastarna i 3 delar vanliga angels till BMW i alla fall till min e39 är det 5st små glaslampor med silver-topp då dom inte ska lysa framåt utan bara åt sidorna hoppas på god tur för dej,Perra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.