|
|
|
|---|---|
|
Jahapp, så har jag hittat rost på 330n.. Bakluckan, under handtaget, som skavt bort färgen på 2 ställen, tydligen också galven för det har börjat komma små bubblor runt dom två "såren". Hur tusan kan dom göra en sån dum konstruktion så att rostskyddet bli bortskavt för normalt brukande av ett handtag?? Får det gro är det väl ett hål i plåten 10 år efter bilen rullade ut från fabriken:S | |
|
Sök och du skall finna. Mycket vanligt på E46:an. Jag fick bakluckan och huven bytt på garanti. //amullo --- |
|
|
Har kollat närmare på konstruktionen. handtaget rör sig tydligt när man öppnar bakluckan normalt. Hård plast ligger alltså och skaver mot plåten varje gång man brukar luckan. inte konsigt att det blir hål för eller senare... Jojo, läst en massa om bakluckor och huvar som rostat pga rost utan yttre påverkan. Har dock inte läst om någon som varit med om detta. Därför jag ville ha lite åsikter För mig kvittar det det om BMW lämnar garanti på detta, bilen är för gammal. får bekosta det själv...:S Positivt är ju att rosten ligger osynligt under handtaget. Går att fixa till utan att lacka hela bakluckan |
|
| Har inte haft någon E46:a, men nog har jag läst om det där handtagsproblemet tidigare. Om du söker hittar du säkert något på forumet. | |
| En bil är aldrig för gammal, det finns goodwill som kan tillämpas i många fall... Som på min tio år gamla bil t.ex. Det har visserligen inte med rost att göra, men som sagt, det är dumt att ge upp innan man frågat Bmw först! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.