|
|
|
|---|---|
|
Om jag blev strandsatt på en öde ö och bara fick ta med mig en svensk biltidning skulle det utan tvekan bli Klassiker. Den är helt enkelt fruktansvärt bra. Inte så konstigt kanske med tanke på att några av de bästa skribenterna från TV flydde till Klassiker när Bonniertidningen sjönk ner i det stora träsket härom året. I dag damp det senaste numret ner i Tretrettis brevlåda och stor glädje utbröt. Förutom allt annat en underbar artikel om BMW 1500, Neue Klasse, som räddade företaget undan konkurs (eller att hamna i klorna på Daimler Benz) i början av sextiotalet. Det är dessutom bilen med historienssnyggaste baklyktor. Man borde ha en. Köp och njut! Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger | |
|
Tack för tipset. Jag skickar en faktura på det jag kommer missa i arbetstid på jobbet hela denna vecka - det är ok va? :D M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Kan bara hålla med om att Klassiker är en mycket bra tidning (är prenumerant). Jag har märkt att jag även läser artiklar som handlar om för mig rätt så ointressanta bilar/fordon som jag i en annan tidning antagligen skulle ha bläddrat förbi. Just det här att dom skriver om "vanliga" bilar tilltalar mig mycket. Tyvärr så måste jag stilla mitt jänkebilsintresse via andra tidningar, men det gör inget. Det är ganska befriande att slippa läsa om $100000-renoveringar i Klassiker. _________________ Tobias Andersson |
|
| Kul med lite NK läsning. Hade dock hoppats på lite mer information om min 1800 TISA som de i artikeln inte mer nämner än att det var en ren tävlingsbil. Det är förvånande svårt att hitta något roligt att läsa om denna modell. Håller med om att baklysena är underbara. /Leif | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.