AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
43.716

Köp av BMW 118d

Sida 3 av 3
me
32
messias
325i Coupé -08
Då även min sambo beställt en 118d var jag ju tvungen att regga mig på detta eminenta forum.

Har haft mycket nytta av era inlägg och det hjälpte min sambo att beställa en 118d med följande spec:

Alpinvit
Tyg/Läder Antracit/Svart
Advantage
Hi-Fi
Sportstolar
Svankstöd
Farthållare
Larm

250.000:- jämnt fick hon den för (nån deal via firman hon jobbar)

Rökarpaketet pratas det om, varför ska man ha det om man inte röker?
Upplys mig gärna...
I stället för ett tomt avläggningshål framför växelspaken får man ett 12V-uttag extra och ett lock med samma yta som panelinläggen, vilket är klart snyggare. Lite sämre blir ju själva avläggningsutrymmet dock, men 0 kr kan det ju vara värt på det hela taget;-).
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Jag är i Indien på tjänsteresa och ska resa hem ikväll. Imorgon eftermiddag ska vi hämta våran nya 118d hos BMW i Malmö. Problemet är det att jag glömde fråga säljaren om en grej ang försäkring på bilen. Är det så att jag måste se till att det finns en gällande försäkring på bilen när jag hämtar ut den? Tacksam för snabb hjälp då jag måste få ihopa allting.

Längtar..........

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Ja du måste ha bilen trafikförsäkrad när du tar den i trafik. BMW-handlaren kommer antagligen att erbjuda dig en Originalförsäkring i ett halvår för ett rabatterat pris.
Inget att bekymra sig över. Det sköter handlaren! Annars kan de inte sätta på det tillfälliga skattemärket. Du kommer att få erbjudande om att försäkra den för 170 pix i månaden i 6 månader oavsett körsträcka (finansierar du genom BMW, får du dessutom de första tre månaderna utan kostnad alls).

Good luck!
Helgeson
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Så, då var man på hemmaplan igen...skönt =).

Tack för era bra svar, då kan vi åka ut och hämta bilen utan att vara oroliga...=).

Ska bli så jäkla gött, rapport kommer och bilder kommer snart.

/Kristoffer
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Ville bara med detta tacka för all hjälp jag fått genom forumet vid köp av våran svarta 118dM. Har varit till mycket hjälp ska ni veta!

Bilen hämtades i fredags och det är alltid en härlig känsla att hämta ut en ny bil. Har tyvärr inte hunit köra den så mycket ännu då dels är det min sambo som ska ha den som pendlarbil + att vi knappt varit hemma och har haft chans och sitta ner och testa den ordentligt.

Nedan ser ni lite bilder som jag tog i all hast =)

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Härlig bil med många fina detaljer. Gillar xenon lysena + dom snygga bakljusen man får till. Sen att det sitter fina dioder i skyltbelysningen gör ju inte saken sämre...härligt vitt sken som lyser upp nummerplåten där bak =).

Tack än en gång!

Mvh
Kristoffer

Den som väntar på något gott... eller hur?! Ser klart aptitlig ut. Nu fattas bara en kortare takantenn. ;-)

Grattis till en kanontrevlig bil!

Mvh
Helgeson
Förresten, det stämde som jag skrev ang. försäkringen, va?
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ha ha ha jag har redan satt på en kortare takantenn på den...hade en i beredskap här hemma så nu ser det inte ut som man kör omkring med en telemast =)

Ja, det stämde man får en prova på försäkring i 6 mån tror jag det är. 170 sek i månaden el nåt..

=)
Hör att vi talar samma språk vad gäller takantenner :)
CompactK > vad var nypriset för din M08 118d? Fick ni mer än 4% rabatt?
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Listpriset låg någonstans på 306 000 och på det fick vi ca: 9%

När jag kollade priser så skilde det runt 15000 sek på rabatter med exakt samma spec...mycket pengar när det gäller om man ska slå til el inte.

Mvh
K

Bilen =)
Länk
me
32
messias
325i Coupé -08
Då har vi haft vår i en vecka precis... Otroligt trevlig bil, men massa strul när den skulle hämtas :(
Vi fick lite extra rabatt som plåster för strulet (15%) och sen slängde dom med gummimattan bak. 246.000 har aldrig känts mer värt (än så länge)!

118d
Alpinvit
Tyg/Läder Antracit/Svart
Advantage
Förvaringspaket
Hi-Fi
Sportstolar
Svankstöd
Farthållare
Larm
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Lyfter den här tråden lite istället för att starta en ny. Min kompis är på jakt efter en 118d -07 eller senare. Nåt specifikt att tänka på när det gäller den här modellen eller är bra byggkvalité igenom? Servicekostnader?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ingen som har nån input?
me
32
messias
325i Coupé -08
Vi hade sambons i prick tre år, körde 9600mil och den böts bara olja och filter på.
Vi lämnade alltid in den enligt vad den ville, och på Bavaria, men aldrig nåt annat än olja och filter.
När vi sålde den betalade vi extra för en större genomgång utan anmärkning.
Summa summarum så har jag under 20 år och 9 bilar (ej 118 inräknat), aldrig haft en så billig bil.
Vi sålde den dessutom för 150k, och den köptes för 246, vilket gör att bilfan kostade 32k/år och omräknat i mil hela 10:- exl. drivmedel.
Den drog enligt datorn 0.44 i snitt (räknades under 6 månader när bilen gått 2000mil), enligt kvitton och km-mätaren 0.47.

Så jag vill påstå att det var ett förbannat bra köp, och den är roligare att köra än min nuvarande kärra :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.