AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
43.715

Köp av BMW 118d

Sida 2 av 3
fr
57
fredwal
118d, -08
Ytterligare en sak jag upptäckte först nu!

Vad är vitsen med 5-dörrars jämfört med 3-dörrars? Den senare är ju 7k billigare..

Enda "familjen" är en hund för min del..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ingen alls om du inte behöver bakdörrarna. 1-serien blir inte en familjebil oavsett hur många dörrar den har och 3 dörrars är enligt mig betydligt snyggare.

EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Den stora fördelen med 5-dörrrar är att dörrarna inte är så stora. Parkerar du ofta på offentliga parkeringar där det är tätt mellan bilarna kommer man ju knappt ur en 3-dörrars bil.

Dessutom är det lättare att lasta in och ur grejer bakom framstolarna om du har 5-dörrar. så visst finns det fördelar med 5 dörrar !!!

Men någon familjebil blir det ju inte, det stämmer bra.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
För vår del så får det bli en 5-dörrars även om 3-dörrars modellen är något snyggare. Ang klima automatik läser jag följande:

"Klimatanläggningen (standard i 130i, tillägg till övriga modeller) ger ett komfortabelt klimat i alla årstider. Ännu ett steg längre går klimatautomatiken, som är en tilläggsfunktion. Med den automatiska luftregleringen (AUC), microfilter, im- och solsensorer samt restvärmesmätare genererar automatiken snabbt önskad temperatur. Den valda temperaturen hålls konstant. Temperaturinställningen kan göras individuellt för förare och passagerare"

Om man väljer den vanliga klimatanläggningen är det väl ändå en klimatanläggning som ställer in temperaturen i bilen på den temperatur som man ställer in. Alltså ACC och inte bara vanlig AC? Räker det inte med en sådan egentligen i en sådan här bil?

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Nej, tyvärr. Det är lurigt formulerat... Den som ingår till 123d/130i och i Advantagepaketet är manuell AC med vred - ingen möjlighet att ställa in gradtal, alltså. Dessutom menar många att denna har klen kapacitet (ingen erfarenhet av den manuella själv, dock).

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ja det var lurigt....då får man lägga till klima automatik i utrustningen också.

Bilen =)
Länk
Precis! När man väl halat fram lädret i BMW-land är det lika bra att ha det framme. Men vem f-n vill ha en Golf? Eller en A3?
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ha ha ha, precis...Som sagt jag testade A3 också och jäklar vad besviken jag blev på den bilen...och den var dessutom dyrare än BMW:n...Svårt att gå ifrån BMW när man en gång testat det...dessutom kom sambon hem och sa att hennes chefs fru skulle sälja sin 330 touring-06 "fullutrustad" nästa år och jag kunde få den för ett bra pris =)...passar bra då jag planerar o sälja coupen då =)

Bilen =)
Länk
Reading you loud and clear :-) Min granne har en A3Sportback2.0TProlineQuattroSkit. Kul.
Håll dig framme på 330:an! Vettig vagn.
Eller var det S-line? Who gives..?
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jaha då var det gjort...beställning lagd på en 118d...

Härlig känsla =)

Bilen =)
Länk
Grattis till ett bra val! Jag är supernöjd med min.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Som sagt det är min sambos bil och hon som kommer att använda den mest. Vi har testat den 3 gånger nu och den känns som en jättefin bil. Specen hamnade på följande:

Svart II
Dynamic & Comfort paketet

Automatisk avbländande backspegel invändigt
PDC - bak
Regnsensor
Farthållare
Lädersportratt(Multifunktion, M-växelspaksknopp, Handbroms i Walknappa läder)
Sportstolar fram
Multifunktionsratt
Dryckeshållare
Belysningspaketet
Exteriör detaljer i karossens färg
M sportfjädring

Advantage paketet

Förvaringspaketet
Dimljus
Armstöd fram
Klimaautomatik

Övrig utr

Radio professional
Xenon
Förberedelse för Bluetooth telefon
Isofix
Infällbara nackstöd
Ytterbackspegel paketet

Någon som har en bild på sin 1-serie med svart högglans listen?

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sportstolar är aldrig fel, bra val. Det blev ingen USB?

Hyrde en 318dT i Tyskland som jag antar hade M-fjädring, dessutom hade firman (Hertz, riktigt billigt via Ryanair) antagligen pumpat däcken till max (3bar+?) - så det blev struttigt och nästan hoppigt på lappade vägar... om du ska köra ofta på dåliga vägar så testa njurbälte och bitskydd. ;)

Nästan så att jag längtade hem till min lätt gungiga 525. ;)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Vet någon om det stor skillnad på den vanliga växelspaken och den man får med M-emblem? Jag som fick lite hjärnsläpp innan och trodde jag fick M-ratten + växelspaksknopp med M emblem. Är M-spaken kortare? Om det är så att den medför kortare växlingar osv så är det värt 1000 sek för roligare körning =). Annars så gillar jag nästan orginal växelspak mer än M.

Mvh
Kristoffer
OM inte längden är samma, så kan det inte vara många mm som skiljer. Jag antar att du har accentslipade alulister iom Dynamicpaketet... standardknoppen tycker jag passar bäst då - de går kanonfint ihop. Inläggen i den vanliga läderratten passar ju också finfint till alu acc.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Håller med om att det är snyggare med aluminium spaken + ratten efter som jag kommer att ha accentslipade listen men är det samma växellåda tex? Märker man någon skillnad på växlingarna?

Mvh
Kristoffer
Det är säkert samma växellåda, har aldrig hört ett knyst om annat. Dessutom borde det annars stått i extrautrustningsbeskrivningen.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Så....var ute igår på BMW och lade till några saker i specen. Kollade då in en 1-serie med M-paketet och jäklar att den är snygg med det. Yttre sett är det snyggt fram men bakifrån är jag inte riktigt översens, men på en svart bil så syns inte det "plastiga" så mycket. Inuti är det en stor skillnad med den läckra klädseln som ingår i M-paketet. Iallafall, när jag kom hem igårkväll så satte jag mig ner och gjorde konfigueringen med M-paket + comfort paket + samma utrustning som jag har idag, fast utan dynamic och advantage och ser då att jag kommer upp i samma pris som den jag har beställt, tror det skiljer sig 2000 el nåt utan rabatterna. Så vad tror ni har man någon chans att få samma rabatt fast jag ändrar i specen till M-paketet? OBS, vi pratar fortfarande om modell 118d fast med M-paketet + comfort.

Jag ringde min kontakt på BMW och han sa att han ska räkna på det.....hoppas nu verkligen det går =)

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Och då var den slutgiltiga specen gjord:

BMW 118d 5-dörrars
Safirsvart Metallic
Dubbeleker 207M
M-paket + Advantage
Klimatautomatik
Farthållare
Fällbara nackstöd bak
Isofix
Multifunktions ratt
Xenon
BMW radio business
Rökarpaketet

Stört nöjd med denna spec...visst vi kunde lagt till Radio professional men som min sambo säger...det duger bra för henne och lyssna på Radio City på denna stereo...

Nu går man i väntans tider..

Bilen =)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.