|
|
|
|---|---|
|
Jag har under längre tid försökt få tag i en väghållningssats till min 850-91:a! Anledningen är dels att bilen blir snyggare,men även att jag har EDC dämpare som krånglar!Har nu beslutat mig för att fixa till dämparna.Felet är att det inte går att ställa dom i sportläge.Knappen lyser bara på"normalläge".Dämparna är torra o fina,känns okej.Vid diagnos med BMW tester sas det nåt om ventilfel!!!Har för mig att jag läst nåt om att accelerationssensorn som sitter fram(v-fram??)kan spöka. Nu tänkte jag att om jag får iordning på EDC:n,så tänkte jag sänka bilen ngt. Jag har fått tag på en fjädersats ifrån Lowtec i Tyskland via en importör. Det som jag är orolig för är att bilen blir "stutsig" m.m.Jag har tidigare sänkt utan att montera nya dämpare,men vissa BMW:s har tappat all vägkänsla. Speciellt dom E30+E36:or som jag haft,har blivit "skumma"!Jag har sänkt 2 st E34:or (525+540),och dom har blivit ok! Jag är inte ute efter nån extrem väghållning,utan kör lugnt o sansat.Så därför undrar jag om nån har några erfarenheter av både nämda sänkning+firman/tillverkaren Lowtec.Har sökt lite i forumet,och det verkar vara ojämn kvalitet(i varje fall i lite äldre inlägg,speciellt på stötdämparna. Tacksam för synpunkter o tips!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.