|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon har monterat fälgar från 6-serien (e63) på någon av e60/e61-modellerna? Fälgarna det gäller är stjärneker 218 i storlekarna 275/35 9*19 et18 samt 245/40 8,5*19 et14. Original extrautrustning finns bla dubbeleker 135 i storlek 245/40 8*18 et20. Är det möjligt med tanke på skillnaderna i inpressning eller blir det skrap på in- eller utsidan av däcket? Rulldiametern verkar öka med ca 3,3% bak och 3,8% fram, är det godtagbart? Har sett bilder på M6 fälgar på en e60 men minns inte vart. Tacksam för synpunkter! /Fredrik | |
|
Verkar som att man får klara sig själv här.. ;-) Jo dom passar som en smäck och ser grymma ut på en e61! |
|
|
Le Bouef, kan man få lite tips från dig? Har också en 520d Touring (E61) och vill montera hjul från en 7-serie (E65). Dimensionen 8*1§8 är den korrekta, men inpiressningen är 24 mm istället för 20 mm som det ska vara på E61 med 18-tummare. Såg att du hade motsatt problem (18 mm inpressning d.v.s. hjul som sitter längre UT i hjulhusen), men du kanske ändå kan tips mig om dina erfarenheter. Finns det gott om plats i hjulhusen båe INÅT och UTÅT? Tack på förhand. |
|
| Jag rullar numera på e63 fälgar med ET 14 ( i st f 20) och vad jag kunnat se och säkert du själv kan se, så är det gott om plats på en e 61:a varför 4-6- mm ut eller in varken borde göra till eller ifrån. Jag har dock sett på nätet att en person med sportpaket och 245/45 i st f 245/40 profil på 18 tum skrapade i karossen i bland varför det inte fungerade. Rätt profil på däcken är därför också viktigt. | |
| Mer tips om fälg med fel ET till E60/61? | |
| Googla fälgens namn ( nummer) och din modellserie på tyska ( oftast radial- eller sternspeiche + nr) så kan du få fram om det finns någon annan som provat, framförallt i tyskland. Jag fick både bilder och annan information om min e63-fälg monterad på såväl e60 och e61 från en tysk brodersite. | |
|
hej jag har 20 tummare på min e60.. 275/25-20 bak o 245/30-fram... det tar inte i nånstans iallfall... men du kanke behövre spacers till dina fälgar så att dom hammnar rätt.. |
|
| Har inte upptäckt nåt skrap i hjulhusen förutom vid fulla rattutslag..då snuddar det lite i framdäcken men det är marginellt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.