|
|
|
|---|---|
| Jag har hittat en 525iA Touring -03 som jag blev intresserad av. Hur är den att köra jämfört med 520iA Touring -02 som jag har nu? Jo, jag ska åka och provköra bilen, men som vägledning, tänkte jag. Har ändå 13 mil enkel dit... | |
|
BMW:s 2 liters sexor är rätt sega men går jämnt och fint, det är väldigt stor skillnad när du kommer upp till 2,5 liters varianterna 523 & 525 rent prestanda mässigt. Mycket bättre bottendrag och fortfarande varvvilliga med mycket toppeffekt. Innan jag köpte 528:an hade jag en e34 525 som gick väldigt fint, när jag lånade farsans e34 520 kändes det som om nån stod på bromsen när man accade! Men komfort och gång är klart jämförbara rakt av om man jämför 2 o 2,5 liters motorerna, lite högre varvtal vid samma hastighet för 2 litarn är väl skillnaden! |
|
|
Nu är det ju en 2,2-liters sexa på 170hk i 520'n så skillnaden är absolut inte lika stor som mot den gamla motorn på 2,0 liter och 150 hk. Skillnaden mellan 520 och 525 finns där men den är inte enorm. Vill du märka lite mer både i fråga om kraft och karaktär så måste du upp på en 530. ___ //Ulf |
|
| Ok. Tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.