|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan försäkra sig 540 billigast? | |
| Det kan ingen svara på utan det är du som måste ringa runt själv och kolla , många faktorer spelar in så som: Ålder , ort , skadefrihet mm | |
|
Modernaförsäkringar var billigast för oss. Mvh Janne lappjanne |
|
|
modernaförsäkringar tog 513i mån halvf på min 540 SA JA TEEE DAAJ!!! |
|
|
Finns de några andra bolag som sysslar med samma sak som insplanet som man kan ringa och få prisuppgifter ang bilförsäkring? Daniel Länk |
|
| Ja det gör det, kommer dessvärre inte på namnet men pröva sökfunktion så lär du hitta... | |
|
Ehh 513 kr i månaden låter mycket dyrt för bara halvförsäkring? Vesta lär vara billigast, där ligger helförsäkring på dryga 4000kr helår för en BMW 535 mot 5500kr som Folksam vill ha. Min 318E30 kostar 2150kr helår med halvförsäkring hos dem. Jag skulle tippa på att en 540 inte kostar mycket över 400kr/månad hos Vesta som helförsäkrad, men det beror ju mycket på var man bor. |
|
|
Hej, För mig så var inte Vesta billigast, även om ett flertal verkar ha fått bäst pris från dom. Nu var inte skillnaden så stor, men If var några hundringar billigare per år. Det enda som gäller är nog att själv ringa runt till de olika bolagen och fråga. Det är ändå ganska snabbt gjort, några bolag har ju dessutom så att du kan göra det via hemsidan. Om man vill vara säker på att få det billigaste bolaget så finns ingen annan väg att gå, eftersom det skiljer sig så mycket från person till person vad premien blir. Även om de försäkrar likadana bilar på samma bolag. /Wiberg |
|
|
För mig har Vesta legat i det övre prisskiktet när jag har jämfört mellan olika bolag, billigast för mig är BMW originaförsäkring, LF och Dina Försäkringar som alla ligger på samma nivå. Det är konstigt med försäkringar hur mycket det kan skilja... /// Erik |
|
|
prova atava de är klart billigast tycker jag. www.atava.se |
|
|
Hej! För mig så är Atava 4000 kr dyrare per år i helförsäkring. Så det visar väl återigen att det varierar så mycket från person till person att man själv måste ringa runt och kolla priser. Det finns så mycket att tjäna på det så det är klart värt tiden det tar att ringa runt. /Wiberg |
|
| gå in på compricer och sök på försäkringar så slipper du ringa runt.. så gjorde jag och det lönade sig för min del... betalt nu 391:- för stora hellförsäkringen på atava och på folksam skulle jag betal 1084:-!!!!! jag bor i innerstan i stockholm och parkerar bilen ute på gatan 22år bilen är en e30 cab. | |
|
Hej, Jo, men inte ens compricer tar med alla försäkringsbolag och det kan ju vara ett av de bolag som du missar där som är det billigaste för just dig och din bil. Så en rundringning kan behövas också, även om en tjänst liknande compricer gör en del av jobbet åt dig. Dock står det ju på compricers hemsida att de gör vissa antaganden själva när du gör en sökning vilket gör att priserna inte är riktigt korrekta. Så för att få exakta priser till just dig och din bil så rekommenderar jag fortfarande en rundringning. Men det är jag det.. /Wiberg |
|
| Wiberg: Jag håller med dig om att man ska ringa men jag tänke mer på att han får då en överblick av vad det kan kosta på ett ungefär sen kan han ringa de som är billigast och de som inte finns med. | |
|
Finns bara ett sätt att få koll! Ta reda på vad du ska betala för specifikt fordon.Vad andra ger har man ju ingen nytta av.Har vart kund hos länet senaste 3 bilarna men när jag köpt en 523 så hängde dom inte med. Det blev Aktsam (4081:- året) mot länet 5.240:- Återigen:Leta runt. Är väl värt att lägga ner en timme på. puts |
|
|
Glömde en sak. Det skilde över 4000:- året mot det dyraste bolaget. puts |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.