|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubrik. Undrar om dessa fälgar passar på min bil. Alltså det ska inte ta i någonstans när jag kör normalt med passagerare i bilen. Någon som tror sig veta? Tacksam för svar! MVH cYPRUS | |
| Jag kör med samma dimensioner och det är inga problem. Dock är jag osäker på vilket ET jag har, så det skulle kunna ställla till det. Jag har ASA pirat black så du kanske kan surfa fram et på dom. | |
|
1-serien har samma inpressning och fälgar som E36 och E46, dvs mellan ET42-50. Går fälgarna på? Ja, möjligtvis gör dom det men personligen tycker jag inte om när dom sticker ut så mycket mer än original. i ditt fall ca 15mm bak och 13mm fram (inte snyggt i mina ögon). Men, smaken är olika och många kör just på den inpressningen eftersom ET35 är ett vanligt mått när det gäller eftermarknadsfälgar. Så svaret är ja, jag tror det går och har för mig att det finns flera som kör just denna dimension på däcken samt inpressning på fälgarna. |
|
|
Om det nu är ET35 jag har så tycker jag det ser riktigt bra ut. Men smaken är ju somsagt som baken, delad. Vad man tycker är snyggt kan man bara själv avgöra. En bild på bilen Länk |
|
|
Ser snyggare ut än jag på många andra! Säker på att det är ET35?? Normalt sett brukar det se ut som dom kommer ut längre, inte minst på E46 med ET35-40... Men som sagt, det där såg bättre ut än på många andra jag sett med ET35. |
|
|
Anders S. Nej som jag skriver ovan är jag högst osäker vilket et jag har på dessa fälgar. Kommer tyvärr inte ihåg. |
|
|
Enligt den här sidan: Länk så har ASA pirat black ET40 /Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret M3E30.se www.m3e30.se |
|
|
ryk, jag hade för bråttom. Ser nu att du skrivit det... ET40 ser mera ut som sanningen. |
|
| Då är det ET40 på mina, det känns nog lite bekant ;-) | |
|
Tackar för all info! Vad jag förstår är ET 35 i lägsta laget till en 1:a. |
|
|
cyprus Ja inte kommer det var mycket över i alla fall. Kan inte säga att det går eller att det inte går,i men då mina är et40 som vi kom fram till och dom ser tighta ut som tusan men tar aldrig i iofs så låter det trångt. Men för att slippa missuppfattningar så har jag inte sagt att det inte går bra |
|
| jag kör med 8,5*19 et 35 du måste gå ner till 225/35-19 för att det ska få platts. det kan skrapa i nån gång om man åker mycket folk i bilen. men det ser mycket bra ut när det ligger så långt ut | |
| Länk | |
|
Tackar för det Kunta! Måste säga att du har en riktigt fin bil. BBS Challenge sitter som gjutet på 1:an. |
|
|
Passar på att uppa denna tråd. Är kanske ute efter en 120d efter M3an. På M3an har jag OZ MITO 18" 8,5" i fram och 9,5" i bak. ET34 fram och ET40 i bak, skulle det passa på en 1a? Skulle vilja se hur det ser ut på bild, photoshop någon? :) |
|
|
Tjena Mr. Gallardo, Tyvärr kommer dina snygga fälgar inte se kloka ut på en etta. Jag hade et40 på 8" fälg fram, hade jag sänkt mer än m-sport chassit från fabrik så hade det förmodligen sett ok ut. Et34 och 8,5" kommer inte bli snyggt, månlandarlooken... Mvh, /Wille |
|
| Om man nu vill inte vill att däcken ska ta i och man vill köra med 19 ", vad är det som gäller i ET och dimensioner på däck och fälg, vill inte att välgen ska sticka utanför däcket? | |
|
Jag har sökt runt lite och hittade vad jag ville efter en stund, Ska nämligen beställa 19" CSL till våren, den uppsättningen som passar min 120d med M-paket är: Fram: 8.5x19 ET40 - 225/35-19 Bak: 9.5x19 ET45 - 255/30-19 Det är nog maximalt vad man kan ha på en 1-serie OM man inte vill modda skärmkanterna baktill för då kan man pressa på 265/30-19. Men jag hade tänkt sänka min dessutom med H&R 50/30 sats och därför väljer jag lite smalare däck för mindre strul och skrapningar. Se länk för en bild på hur det ser ut med endast M-Chassit dvs. Ingen sänkning utöver orginal. Länk Mvh Johan |
|
|
Tack Johan! Ett klart och tydligt svar med bilder. Dimensionerna känns också logiska när man jämför med de mått som står i dörrsidan på bilen. / Stephan |
|
|
Inga problem, skönt att man har lite tid på sig till våren eftersom fälgarna i England var slut på lagret! btw. snygga bilder du tagit som låg på din hemsida! Mvh Johan |
|
| Tackar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.