|
|
|
|---|---|
|
har en 530d -02 och en -99 som ej startar. dom får diesel, pumparna går. kan fan inte komma på vad som är fel. vad ska jag göra? någon som råkat ut för samma som mig? tänder på startgas. | |
|
Hej! Om diesel kommer fram och de inte startar trots det så skulle jag tippa på läckande spridare. Då tappar bränslesystemet tryck och bilen vägrar att starta. Ev. ngn givare (kamaxelgivare etc) MAF kan också ge liknande symtom. Enda sättet att få reda på orsaken är att köra diagnos på bilarna..... MVH Sakke |
|
| har kopplat upp båda bilarna men får inte fram några felkoder. den ena fick glödstyrdon defekt men borde den inte starta när den får gas. hatar nyare dieselbilar... :) | |
| kollade dom värderna på spridarna också? har samma fel i min men den startar oftast. hur går den,, då den väl startat? | |
|
När min bil inte startade i somras var jag först till en icke märkesverkstad och de hittade inget fel, trots att de kopplade diagnos och allt. Drog sedan bilen till en BMW-verkstad som konstaterade att en spridare var kass, samt kamlägesgivaren. Felaktig spridare ger inga felkoder. Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
| nej dom ger inga fel koder, men dom kan kolla värdena på varje spridare iaf på bosch verkstan jag var in på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.