|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpt en 528 -86a med nyren topp. När jag nu testar bilen, varva ut den på alla växlar så händer det väldigt ofta att den inte orka dra efter 4000-5000RPM. Någon som vet vad detta kan bero på? Först misstänkte jag tändnignen men den går för bra i övrigt känns de som.. Någon som vet vad felet kan vara? och hur jag löser det? | |
|
Har samma problem på min 318-88 och det stryps tidigare desto högre växel man har i, från 4000-5500rpm. Kan du varva ur i friläge? Jag har gått igenom det mesta och är säker på att bränslepumpen är boven som inte orkar leverera bränsle vid motstånd. Eftersom problemet varierar både på din och min bil så är det mindre troligt med elfel kontra bränslefel så att säga. (Dina spridare kan vara dåliga eller något så enkelt som smutsigt bränslefilter) |
|
|
låter som min.. nu har ja kört den lite mer o känner den.. Det är ingen misständnign som ja skrev går riktigt fint, förutom ibland när den styps på högvarv. Och jag misstänker nu bränslepumpen precis som du! går upp utan problem i friläge så detta är bara vid motstånd. Ska byta pump o testa! |
|
|
glömde: min hade stått ett bra tag när jag hämntade den gick rätt dåligt då så jag tror den ha blivit lite ursotad nu i överigt.. hehe,, förmodligen var de lite täppt i bränslesystem innan också. |
|
|
Ingen misständning säger du... Ok...men. Har du kontrollerat rotorn?.... Finns ju en variant av rotor med en fjäder i som ska slå ut vid övervarv...kan vara den som är lite sliten och slår ut emellanåt. Men även lmm kan vara boven.... Har du kontrollerat bränsletrycket? Gör en service först innan du börjar byta bensinpump på måfå...anser jag. Dvs byt bensinfilter,stift,kolla tändkablar,luftfilter,ventiljustera..rotor+fördelarlock, Koll tändningsläge..mm. Mvh Janne. |
|
|
Hur många liter bensin har du i tanken ? Är pumpen sliten orkar den inte suga mer än till halv tank . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.