|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
jag bytte till sommar sulor i lördags. nu vågar man ta kurvorna på rätt sätt. appropå polisen: hade snuten från rondellen i hässellby till hjulsta korset efter mig, utan några problem. |
|
|
Gordon Blixt: Jepp! Har trånat efter dem fälgarna i ungefär 1 år. Och idag lunchtid var det dags att göra beställningen - kändes riktigt kul! Jag har velat ha dem riktigt länge! Förstår att du är sugen på att slänga på dem - men en månad skall du inte behöva vänta? Eller? Känns som om det går mot varmare grader... Nu vill jag ha en Z4. |
|
|
Man kanske skulle provmontera sommarhjulen till helgen =) Mvh Jens |
|
|
...och bredda ditt galleri med mer än en bild... Nu vill jag ha en Z4. |
|
|
superstar: Vad får du ge för M135 därifrån med frakt och allt? Betällde du med däck? |
|
|
Skulle du allt vilja veta va? =) Det kostade mig 16737;- inkl frakt från www.salesafter.de Länk Köpte fälg och dunlop-däck. Nu har jag ju inte fått grejerna än men jag har handlat därifrån förut (gummimattor, ficklampa, navkapslar) och det har gått bra. Man får kvitto på grejerna och de är original. Det saknades dock (råkade jag slänga dem?) 2x2 fästpluppar till gummimattorna och efter att ha påpekat detta så skickade de nya. Nu vill jag ha en Z4. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
-5 så det blev att backa ut 540 ur garaget, trots kruttorra vägar, farbror blå var dessutom på hugget som vanligt kl.06.00 i Hassoland. Igår var det blött o +1c så sommardäcks Seaten fick tjänstgöra, men i centrum som passerades var det rejält frosthalt istället, men Federalen SS-595 funkade riktigt bra även i det väglaget. Men riksväg o E20 var det blötföre igen. Tja lite lurigt är det ju med sommardäck, förra veckan var det ju helt OK, å andra sidan så har det snöat 1 decimeter. 1Maj och då har man ju garanterat sommardäck på. Sedan är det ju rätt trevligt att glida i 540 tyst o behagligt trots dubbade däck. ///MVH Hasso Länk |
|
Hjul byten blev inte av på min. Först började det regna, så ovanligt i Borås och trakter. Sen var det skit väder o jag jobbar nätter... Nu är det är fint väder skulle jag kunna göra det men på natten saltar dom på torr asfalt o då får jag sladda hem istället för då blir asfalten blöt o fryser på efter ett tag... Men o andra sidan det är 225 breda friktions däck... Byta eller inte byta, det är frågan. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag sätter på sommardäcken på M5:an i helgen som kommer. Kör ändå inte M5:an och nya dubbfria vinterdäck har jag ju på tjänstehäcken så jag överlever en snöstorm oavsett =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Det är väl inte salt de sprider på torra vägar utan dammbindningsmedlet? Det blir också halt efter det läste jag i tidningen. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Planerar byte imorgon. Det hela hänger på om väglaget är godkänt för färd hem från däckfirman. Sedan får den stå i garaget om väglaget är otjänligt framöver! |
|
|
Länk Han hade sommardäck..... Synd på en fin M3a |
|
| Mina är på .. i morse var det lite snö och is ... | |
|
Mötte vårens kompis broddway! (sopmaskinen)så nu är det nära! Lägger alltid på till påsk oavsett när den infaller, men behåller dubbdäcken på V***on;) |
|
| Kl 12.00 idag på lunchen var det helt underbart, solen sken, käkade ute o tänkte om man inte skulle sätta på sommardäcken, när jag skriver detta så snöar det ute!! ska nog avvakta lite ändå... | |
| Nästa vecka kommer det nya sommargummin från däckonline. då åker dom på. | |
|
Sugen som fasen men måste nog vänta några veckor till tror jag=( /// Nicke |
|
| Bor i Västerås och måste inte använda BMWn dagligen, därför åkte dubbdäcken aldrig på denna"vinter"/ Mer växthuseffekt! | |
|
Sommardäcken monterade. Nu står bilen i garaget och väntar på fina dagar! :-) Poitivt överraskad av senaste generationen RFT-däck. Mindre slingriga och inte lika stötiga trots att jag bytt upp mig till 18". |
|
|
Lägger på dem imorgon, ska bli skönt att slippa bry sig om dubben i varje kurva, inbromsning och acceleration :) Hoppas bara TWC har rätt och dygnsmedeltemperaturen håller sig >0C under hela nästa vecka... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.