|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är möjligt att slänga på den dimensionen runt om på m3:an, tänkte mest på om dom är för breda för framfälgen som är typ 7.5" bred samt om däcken tar i innerskärmkanten vid fullt rattutslag, ngn som vet? Mvh Jens | |
|
235/40-17 är standarddimension på E36 M3:ans 7,5"-fälg så det ska nog inte vara några problem med 45-profil fast min åsikt är att du ska ta 40-profil istället. www.malte-racing.com |
|
M3-Mackan |
Tja "JN" jag har 45 profil. Inge problem -Mackan- |
|
Framfälgen är väl smalare än bakfälgen på org. m3 fälgarna, eller? Mvh Jens |
|
Patrik T |
Jag har orginal 7,5" fram och 8.5" bak på min M3:a-97. Jag har köpt R däck 235*45*17" och då köpte jag nya 8" fälgar. Jag tycker 7.5" är i minsta laget för 235. (Orginaldäck fram är 225*45*17"). Mvh Patrik |
|
JN: Det är samma bredd runtom när du har 3.0. 3.2:orna har 7,5" fram o 8,5" bak. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag har 7,5" fram och 8,5" bak med 225/45 fram och 235/45 bak vilket är lagom.Orginal ska det ju vara 235/40 runtom men det funkar ju med 225 också.Så det är lite upp till dig själv vad du vill ha för bredd på däcken. Mvh Ricke |
|
|
Om du har däcken så släng på dom. Annars är ju 235/45 lite väl ballong på en E36. Patrik, våra R-däck är 235/40..... Hur går det med bromsplanerna? De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
Patrik T |
Sorry! 235/40 va de ja..... Bromsplanerna går bra. Jag har kollat runt lite. Jag väntar bara på att nån av grabbarna på Xerius-R..ska höra av sig. Dom säljer ju MK-Motorsport (AP-Racing??). |
Patrik T |
Tack för ditt mail Vince. Jag har inte varit på jobbet sen jag fick det så jag har inte hunnit svara. Det gav bra info. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.