|
|
|
|---|---|
|
Har precis bytt bromsbelägg på min530:a -02 men bromsvarningslampan släcks inte! Jag har bytt varningsgivaren fram, men bak har jag kvar den gamla givaren,då jag tyckte den verkade vara ok! Upplever dessutom att bromspedalen känns svampig efter bytet! Är det någon som har nåt tips om hur man släcker lampan? eller svampigheten i pedalen? tacksam för tips! | |
|
vrid nyckeln till läge II utan att starta motorn och vänta i 30 sekunder så släcks lampan OM båda givarna är hela. Det är inte alltid så att de överlever en losstagning och återmontering, de är rätt sköra i sin konstruktion. Kör ett tiotal mil med de nya bromsarna, försvinner inte svampigheten så får du skriva här igen. __ Bilblogg: Länk |
|
|
-Ok! Tack för tipset! ska pröva detta! |
|
| Pedalen blir ju mjukare med nya belägg mer flex...vill man ha stum pedal ska man ha järn mot järn...M | |
| Jag tror ju inte att beläggen flexar så att det känns i pedalen, men ytan är väl inte helt insliten mot skivan. Ge det en vecka så blir det nog bättre. | |
| Det kan ta några dagar innan varningslampan slocknar talade dom om för mig när jag köpte nya bromsbelägg på BMW till min 523:a. Mugges tips nämnde dom ingenting om. Funkar det på E39? Hur som helst så slocknade lampan efter 3 eller 4 dagar. | |
|
-Ja järn mot järn är ju klart bäst om man vill ha en stum pedal! :-) Tack för tipsen hursomhelst! |
|
|
Efter att ha kört inte ett par "roligare" belägg på min porsche ordentligt så lärde jag mig hur mycket det gör med korrekt inkörning: Massor! Kör in dom med gradvis uppvärmning och låt sedan svalna. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
| Körde på mugges tips o nollställde lampan genom att vrida tändnyckeln till läge II funkade finfint! | |
|
Är det ju visserligen en gammal tråd,men provar iaf. Hur gick det med bromsarna då? blev dom bättre efter lite inkörning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.