|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett läckage i, vad jag fick höra att det var, oljetrycksgivare. Det är som ett trekantigt lock med tre muttrar som håller den på plats. tror packningen där har gått sönder och funderar på hur man ska göra för att ta bort och byta på enklaste sätt. jag skruvade ur den vid senaste oljebytet för jag var nyfiken på vad det kunna vara. nu varje gång jag har långkörning så pissar den ur sig lite olja. vid kall motor så tränger det ur olja smått smått och lägger sig runt locket. locket ser ut att sitta fast i en typ fjäder vid någon anordning längre upp vid motorn. hur ska jag göra? :S tack på förhand | |
|
Den sitter fast med en kontakt en bit upp, ca 10 cm. Själva fästanordningen är dom tre bultarna längst ner på den. Jag hade ett liknande problem förut, det verkade vara oljenivågivaren som var felet men efter att jag köpt en ny på BMW och bytt kvarstod felet. Då var det läckage från oljefilterbehållaren då tidigare ägare inte bytt packningen där! Men prova med att byta packningar, båda till oljefilterbehållaren samt oljenivågivaren. Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.