|
|
|
|---|---|
|
Tjohej! Har precis slagit på sommarhjulen, kunde inte hålla mig. Inte alls konstigt att den spårar mer, är stummare och tar in mer vägljud med 17-tummare, bakdäcken är dessutom halvkassa. Men jag tycker att den lever om mer än nödvändigt baktill, oavsett däck. Är det någon fler som upplever det så i sin e36 Touring? Att det är däcken råder det inga tvivel om, men kan det även bero på tex hjulinställning? Power is FUN without Control | |
|
Har svårt att se att just hjulinställningen ska göra att det låter nämnvärt mer. Tyckte att min E36 lät mycket jag med men jag blev van, varje vinter då jag la på dubbdäcken dock påmindes man. När man kom upp i 60-70 på bar asfalt var det ett jävla liv! Man ska sikta på att vara bra! |
|
yttryck |
allt är som det skall me din touring.. det är ingen knäpptyst bil.. just nu är det tystare och behagligare med vinterpuckarna monterade 195/65 15 " ballongdäck. med 17" och 225 bredd så bullrar det ordentligt, kan vara att en touring får ett annat resonansljud i och med lådformen på bilen. det kan avhjälpas med mer tystgående högfartsdäck,, själv har jag bullerdunlop |
| Nu när du har dina sommar däck på så blir dem aldrig "varma" därav lite hårdare,lite mer ljud.Det är lite kallt än,med mc vågar man knappt svänga nu på vinterhalvåret däcken stenhårda. | |
|
OK. Bra att veta att det inte är just min bil som ger överdriven resonans. Tack för svaren. nellis: Ja, som gammal banslav på MC är jag mkt medveten om fenomenet kalla däck. Och det är klart, med stenhårda puckar kan ju aldrig direkt smyga fram :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.