|
|
|
|---|---|
|
Tjena har en fråga gällande montering av 16:9 navi i en 530iA E39 -01. Bilen rullade ur fabriken utan tv/navi, kom med standard radio och buisness kassetspelaren. Min frågar är om den vita connectorn som kopplas till tvmodulen (skärmen) på 16:9 navin gömmer sig där bakom? Eller om jag behöver köpa ny kablar och allt? mvh fedza | |
| Hmm formulerade mig nog lite dumt ovan, frågan är om alla E39or redan har fördragna kablar för Original navigator? | |
|
Hej, Jag kan nog tyvärr så gott som garantera dig att ingen BMW E39 har fördragna nav kablar om den ej har navigator från fabriken. /Andy |
|
| bah jag var rädd för det, kablage lär gå på ett par tusen säkert iom deras fantasipriser.. tack för svaret beolink | |
|
Kabelstammen går på mellan 1500+ frakt och 2500 beroende på utrustning. Leta efter ett komplett navigationskitt annars. Med äldre navigator och 4:3 skärm brukar de gå för 6.000 och med det senaste (16:9 och mk4) ca 11-12.000 |
|
|
Är inställd på 16:9 mk4, Förenade Bil ville ha 60.000kr bara för arbetet men dem är roliga dem. Fixar det hos en kompis istället. Var kan man hitta kompletta navigationskitt, dem du menar är antagligen begagnade? för 12.000 låter för billigt för något som levereras av Förenade bil. Är ändå en del jag behöver. Naviläsaren, tvmodulen, 16:9 navin och kablaget? eBay kanske? |
|
|
Javisst på ebay kan du lätt hitta dessa prylar. Garanterat stöldgods, kanske från någon annans bil här på autopower men vad gör det , det är ju billigt och det är ju bara det som räknas!! (för den som inte fattade så är jag bara ironisk) //Tobmag |
|
|
Hej, Ett splirrans nytt 16:9 mk4 kitt som ej är stöldgods köpte jag för ca 23.000 på ebay av individual cars. Men begagnade med ok säkerhet på härkomst brukar ligga på de omnämnda nivåerna (sök hos de som skrotar bilar på ebay, då är det troligen inte stöldgods). BMW brukar ta ca 30.000 för montage. Om du är någorlunda händig klarar du det tillsmmans med en vän på ca 13-16 timmar första gången. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.