AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.380

Vad för skatt på LB-reggad 525 tds E34?

Som topic lyder helt enkelt.
FZ
26
FZE
525 TDS-93
skatten är 3082 kr efter den ny höjningen med 45% från den 1 jan
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Har gjort galler å allt till min. Men lb-skatten är ju inge vidare superbillig som den va förut.

Är de någon som verkligen vet vad som händer om polisen upptäcker att man t.ex har tagit bort gallret, har bälten bak och har 4 passagerare?

Man har ju hört talas om tillfällig persontransport men finns det verkligen?

Angående passagerare, om man är 5st och man skulle krocka med person skador som följd, vad händer då?

Blanka däck AB
FZ
26
FZE
525 TDS-93
tillfällig persontransport gäller inte personer, gallret för monteras ut om det skall fraktas tex varor mm.

om du skulle ha med passagerare bak och om du skulle krocka kommer försäkringen inte att gälla.

om ni skulle fasna in en polis kontroll med bak passagerare kan följande hända en ombesiktning av bilen samt att du kommer få betala skatt från det datum då bilen sist besiktades och fram till det datumet polisen tog dig
så man får fråga sig om det är värd det
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
FZE: Tack för svar! Men är du till 110% säker på att dessa uppgifter är sanna? Säger inte att det är fel men vilken källa har du fått det från?

Vars hittar man lagar om detta?

Mvh/Pelle

Blanka däck AB
Vägverket är väl ett ypperligt ställe att leta på?
detta tvivlar jag starkt på: betala skatt från det datum då bilen sist besiktades och fram till det datumet polisen tog dig
ovan stående låter ju som en rysslands lag: dömd utan möjlighet till rättelse.
man kan ju hävda att gallret togs ut för en timme sedan.

Jag har haft kompisar och även min Far som åkt fast för detta men endast behövt inställa sig för en ny kontrollbesiktning. Ingen har behövt betala något extra.

min bmw 324td hemsida Länk
ck
365
ck3
530DM Touring -02
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
helgonet: Okay, det låter ju rimligt det där med en ny kontrollbes, har hört att man kan få det men känner ingen som åkt dit så det går ju inte lita på historier utan bakgrund.

Står verkligen dessa lagar på vägverket. Är nog länsstyrelsen man måste kontakta kanske?

Blanka däck AB
FZ
26
FZE
525 TDS-93
dom uppgifterna stämmer till 200% har sj varit i samtal med trafik polisen
sen handlar det om vilken polis som stoppar en.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.