|
|
|
|---|---|
|
Varningslampan för bromsarna tänds när man slår av tändningen men släcks när bilen går igång. har provat följande metoder. kollat ev klap på samtliga kontakter. lyft av battaripolerna i ca 20min. tändes igen när +/- kom på battariet,,,, bilen i talan är e34 m5 3.6-92a M-power for life!! | |
| Hur ser varningslampan ut? | |
| så här -> (!) och röd. | |
| Det är inte beläggen iaf, den ser ut som en rund ring med streck på linjen. Har du kollat bromsoljenivån? | |
| Eller ah, kan ju vara slitna belägg som gör att nivån sjunkit men annars är det troligtvis en läcka om nivån är låg. | |
|
jodå, det låter som beläggen =) eller, jag är nog 99% säker på att det är beläggen. Dom har lyst på min e36 m3 en sväng, men bytte belägg och allt blev frid och fröjd. Så kika upp beläggen är mitt tips. Lycka till! Mvh Alex |
|
|
ska kolla beläggen! det som mest oroade mig var att lampan lyser även om nyckel inte är i och bilen e låst.! |
|
|
hehe...det låter ganska skumt? något sådant var jag aldrig med om :) men titta till beläggen och se om det är något som är slitet, så ska det nog lösa sig. Mvh Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.