|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
p-car Eftersom jag blev osäker när du sa så ringde jag och kollade med bmw för fem minuter sedan. Det var inga problem att köpa fälgarna, dom kostade 19250:- för en komplett uppsättnig och jag fick köpa dom för 14000:- efter rabatter. Passade på att fråga om jag kunde köpa en csl baklucka samtidigt och det var inga problem, tog dock inget pris på den. Kunde ha sakerna inom en vecka |
|
|
CSL fälgarna är 11 kg lättare per upsättning än 19" orginalfälg... Ganska mycket det... AQ |
|
| Som ryk 330xi skrev så har jag också uppfattat det som att det inte skall vara några problem att köpa csl prylar, har kollat både med den lokala bmw återförsäljaren samt hos min bmwinriktade verkstad och både har kunnat ta hem prylar. | |
| vad bra da för svenskar fanatics, hos amerikanska BMW aukt handlare var det inte heller något problem tills dom la beställningen i Muenchen och blev nekad just pga ägarskapet av en riktigt CSL | |
|
p-car Dom hade till och med två nya bakfälgar liggandes på lager när jag ringde. Dom hade tagit hem till folk utan csl tidigare så det var bara att shopa på ;-) |
|
|
ryk bak har CSL och ZCP samma art.nr ska bli intressant om du får 8J eller 8.5J fram |
|
|
p-car Jag ska INTE ha några sådana fälgar. Det var bara för diskussionen här om att det inte gick att beställa som jag kollade upp om det var sant. Det var 8,5" fram som dom kollade pris på och som dom kunde ta hem. Jag gjorde extra klart att det ite skulle vara CP fälgarna. Det var bara för att få det bekräftat om det går eller inte att beställa csl-delar då det ofta sägs att det inte går. Men inte ens det räcker för att bevisa motsatsen utan då måste jag köpa fälgarna, och köper jag dom så lär jag väl bli anklagad för att ha köpt dom på blocket ;-) Spelar ingen roll vad du tror, trodde bara somsagt att det skulle räta ut frågetecknena om någon ringde och kollade vad som egetligen gäller. |
|
| ryk varför skulle man bli anklagad, oem CSL grejer finns knappt beggad, äns att köpa på Blocket ;) | |
| p-car >> Snart finns det både en uppsättning CSL (äkta) och en uppsättning OEM M3 19"+2st Oem 19" bakfälgar på blocket ;) | |
| Asså, var har ni fått information att M3 Evo fälgarna och CSL fälgarna är i magnesium? | |
|
OEM 19" är INTE Magnesium, det är vanliga aluminiumfälgar OEM 19" CSL (inte CP) är tillverkade i en Magnesiumlegering, inte i enbart MAgnesium Henrik |
|
|
Inga magfälgar är gjorda helt i magnesium... Förutom att de skulle bli alldeles för mjuka, skulle de brinna lite för lätt... ;) Har svårt att tro att med de vikterna som presenteras på CSL/CP och att det numer är samma beställningsnummer att det skulle vara mag-fälgar, för det borde betydligt lättare per fälg, neråt 8kg för bakfälgarna om det hade vart mag. Ännu mer om det varit smidda fälgar.. Mag har ~60% av densiteten på aluminium (som också är legeringar för bättre hållbarhet). Smidda alufälgar låter troligare, de görs mycket starkare och lättare än gjutna fälgar.. Prislappen på fälgarna låter heller inte särskilt troligt, då jag vet vad mag-fälgar till hojar kostar, särskilt om de är smidda.. 30 loppor för två fälgar, och då är det betydligt mindre materiel vi talar om... |
|
|
18" OEM = Cast 19" OEM = Forged 19" CP/CSL = Cast & Magnesium legering. |
|
|
realoem.com M3CSL Länk M3ZCP Länk |
|
| Houke: trodde att AP fanatics skulle få första handstjing | |
| Om det är samma artikelnummer på csl och cp bakfälgarna hur kan det då vara olika legeringar i dom? Fattar jag fel eller tänker konstigt på något sätt? | |
| Stämmer inte uppgifterna för vikterna på denna sida? Länk | |
|
När det gäller vikt så kan jag komplettera med CSL-replikorna från Velocity: 8.5 x 19 ET 40 11.7 kg 9.5 x 19 ET 22 13.1 kg |
|
|
P-car>> Visst åker dem ut här först.. Har 2st 19" OEM med slitna Cupdäck nu att sälja om nån vill köpa :) Kan som ref säga att mina BBS RS-GT i 10x19 väger 9,1 kg |
|
|
Houke: 9.1kg very nize :thumpsup: tyvärr är RS-GT inte min smak, spoken är alldeles för breda därmed vikten antar jag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.