|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av att beställa delar från usa, Hur det funkar med tull, skatt osv. ?? | |
|
Ifall du ska göra rätt för dig, så kommer du få betala (Priset på delen + frakt) x tull x 1.25 (momsen)+ avgifter för tullärendet (ca 100kr). Tullvärdet på just bildelar känner jag inte till men det brukar ligga mellan nån procent upp till kanske 10%. Läs mer på: Länk eller testa deras kalkylator: Länk |
|
|
Ett tips är att be leverantören märka kollit med SAMPLE eller GIFT och skriva ner ordervärdet. Ofta går de inte med på gift då de inte kan skriva ett ordervärde men sample brukar gå fint. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Momsen för bildelar är 3,5%. Sample eller gift spelar ingen roll,överstiger värdet en viss summa(kolla på tullverkets hemsida) så får du betala moms+tull ändå. Att ändra på tullvärdet är straffbart, i Usa är straffet vid en förstagångsförselse 10000USD och 6mån i fängelse. |
|
|
355Hp: Att märka ordern sample gör det enklare för leverantören att motivera ett lägre ordervärde. De senaste gångerna jag beställt från USA har sample och lägre ordervärde sparat mig många slantar och jag har aldrig hört något om straffskalan du nämner, men det är ju trist för leverantören om de åker dit. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.