|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Den är helt okej i skicket. En svensksåld E39 där allting fungerar för 45000:- visserligen närmar den sig 25000mil. Men priset tycker jag inte det är något fel på. Bilens ungefärliga värde liggär ju ändå på 50-60000:- (Räknar då visserligen in sjyssta M-fälgar och däck i den värderingen) Tyvärr är det ju svårt att sälja en bil även om den är fullt fungerande. Många Bmw köpare (pizzabagare) köper ju den blankaste bilen inte den bästa :( Gäller ju att hitta rätt köpare. Har fått alla möjliga löjliga bud från jämna byten mot E36 320 från tidigt 90 tal osv..Pust. Ibland skulle man ha ett filter i mobilen som sollade bort såna samtal. Hoppas ingen här tar åt sig, även seriösa har ju hört av sig. Så det kanske blir en sväng till helgen för att kolla på en fin 740 :) (fin på bild iaf) |
|
7 serie är inte sportiga alls... är det sportighet du vill ha så kolla efter en 540. E38 är faktiskt inte speciellt svårsålda, har man en fin bil eller ett vettigt pris så blir man av med bilen ganska snabbt. 750iAL verkar speciellt lättsålda. __ Bilblogg: Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Sportiga bilar är absolut inget för mig, jag vill hellre ha en stor bekväm glidare men som ändå har effekt då det kanske behövs någon enstaka gång vid omkörning tex. Sen för övrigt så gillar jag inte små motorer. Hade jag velat åka sportigt hade jag behållt min 9-3 Aero 01.. Hade den i fyra månader bara, 2 av de månaderna stod den mest still och jag gled runt i en Scorpio 2,9 aut ist.. Vissta tycker jag är knäpp ,,, en Ford Scorpio från 94 som pärla, som bara går några hundra mil per sommar och betydligt nyare Bmw som vinterbil hehe |
|
Forden är riktigt grymt fin för baksätesåkarna iaf, i övrigt inga kommentarer om Ford. Är det en blank bil dom vill ha är det bara att polera upp den, betydligt mer intressenter på en blank än en i "Camel Trophy" kostym... Lite som homestyling, polera blankt, lukta gott etc. etc. Mugge: Min automatsjua kändes mycket sportigare än 520:n....... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
För en bil i denna storlek och vikt så tycker jag att den uppför sig ganska duktigt! I den lilla snö som var så tyckte jag att den var den mest välbalanserade bil jag kört. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Ford har bara byggt en bra bil det är Scorpio. 90-94, 94 utan tvekan den vettigaste. Efterträdaren 95-98 är precis lika dålig som mondeo. Kompisens farsa köpte en helt ny Focus diesel 130hk med Ghia paket, min brors Scorpio 2,0i -90 med 33000mil på mätaren är skönare att åka i, och min 94 som är i nyskick ska vi inte ens jämföra med ;) Så jag håller med ford är sån skit så det är otroligt, och sämre och sämre blir de. Men ett och annat undantag finns ju. Sierra Cosworth är ju en väldigt omtyckt "hobbybil" Vad jag förstått det som så är maskinerna väldigt bra också. Jodå klart man säljer bilen ren och fin :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.