AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
446

Däck med komfort

Är ute efter 17" hjul till min e46 som inte kostar Skjortan. Jag kör original 15" 195/65 idag och gillar komforten förutom att "svålarna" (Continetaldäcken) låter mycket.
Vill ha tysta däck med komfort. 205/50 eller 225/45??
Har fått bra pris på ett däck som heter Campirio (eller Campiro) - nån som vet om det är ett ok däck?
Kom gärna med råd!
/John
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Däcken du nämner har jag inte hört nåt om, men en fundering från min sida är att jag tror att du får det svårt när det gäller ljudet. Jag blev själv besviken när jag fattade hur mycket däckljud som kommer in i en E46-a.
Jag provkörde min hos handlarn med regummerade dubbdäck på bar asfalt och reagerade över ljudet men trodde att det skulle bli bättre med en uppsättning bra sommardäck, men icke. Jag har nu provat två andra E46-or med helt andra däck, en uppsättning var väldigt finmönstrade, och de låter helt enkelt mycket oavsett däck. Jag håller på och isolerar bilen men det stora tystarjobbet får vänta till sommaren, se en tidigare sträng om vägljud/missljud i E46.
Det låter ju inte bra.... men tack för upplysningen, Mr Shhh!
Hur ska du tysta på ett effektivt sätt ??
Min före detta E46:a blev tystare då Dunlopdäcken byttes ut mot Michelin pilot HX. Däck som saknar tvärgående mönster brukar generellt sett vara tystare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.