|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har haft problem en tid med att dörrlåset på förarsidan inte gått att vrida om och tänkte att idag skall det verkligen göras något åt det. Tyvärr slutade dagens insats inte riktigt som jag hoppats på. Läget just nu är att panelen på insidan är bortriven, dörren är stängd och stört omöjlig att öppna. Jag kan låsa och låsa upp med pinnen på insidan (centrallåset aktiveras). Med lite tålamod går det vrida om nyckeln från utsidan och låsa och låsa upp därifrån också. Men inte går det öppna dörren för det. Någon som har en idé? Det känns precis som när man låst utifrån och inte kan öppna från insidan. Har nån en sprängskiss på låsmekanismen vore jag j-kligt tacksam! Bilen är en 323 E36 98:a sedan med fönsterhissar, sidoairbags och centrallås utan fjärr. | |
|
hej, kollat på dessa... Länk Mvh Magnus |
|
|
Tack för länken! Gav en idé om hur sakerna där bakom såg ut. Hittade även denna: Länk Med lite tålamod lyckades jag hitta vad som var fel. Och då alltså inte ursprungsproblemet utan det nya problemet med stängd och låst dörr jag skapat mig. Två erfarenheter har det här gett mig: 1. Det verkar stört omöjligt att få bort dörrhandtaget utan att ta bort sidorrutan och mekanismen till fönsterhissarna. 2. Innan du slår igen dörren eller sätter tillbaka dörrpanelen, se till att kroken från dörrhandtaget verkligen hakat i låsmekanismen (öglan ungefär vid del nr 14 i PEMAs länk). Vad som hänt för mig var att kroken från dörrhandtaget hamnat innanför öglan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.