|
|
|
|---|---|
StarkSenap |
Som rubriken lyder: Bilen vibrerar kraftigt vid ett bestämt pedaltryck.Likaså ratten vobblar lite. Ett "klonkande" hörs samtidigt men försvinner om man bromsar hårdare. Samma ljud hörs om jag vid krypkörning bromsar hastigt eller släpper upp bromspedalen hastigt. Vad kan det vara för fel? Tror inte att det är något fel på bromsskivorna iaf. Tacksam för alla tips o svar. mvh Kent |
|
Det låter som ett typiskt fall av glappa bussningar i bakre casterstagen i framvagnen. Pos.8: Länk |
|
StarkSenap |
Ok, då skall jag kolla upp det. Tack för ditt snabba svar. mvh Kent |
|
hade samma fenomen med min 525:a.Kraftig inbromsning märktes inget. bytte casterstag bromskivor styrled, spindelled. inget resultat. Visade sig va en kolv på bromsoket som kärvade. Så vid vanlig inbromsning så orkade inte kolven ut.. MVH |
|
|
Skev bromskiva? Körkortslös pga nya BMW:n :P |
|
|
Skev bromskiva känner man mest i ratten. Hade samma problem på min för ett tag sen. Länk NR 8 på länken var helt ok men det var p-leden i nedre bärarm som var det glapp i. NR 2 kolla den oxå! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Ja var det inte det han beskrev? Jag har iallfall samma symtom med min 525:a Körkortslös pga nya BMW:n :P |
|
StarkSenap |
Kan tillägga att jag besiktigade bilen för ca 3 veckor sedan. utan anmärkning. Borde de inte ha sett något? |
|
nope sällan de märker sånna saker. Har besiktigat min touring som var helt förfärlig vid hård imbormsning. hade inte hittat vad det berode på men de märkte inget. När jag väl bytte casterstag så försvann det helt och hållet. |
|
| Har samma fel på min 540. ska byta bussningar så fort jag kan. Detta problem verkar komma väldigt snabbt. Jag köppte bilen av mina föräldrar och då fanns det inga vibrationer men nu ca 50mil senare är bilen helt hopplös.. | |
StarkSenap |
Ok, Bytte stagen idag på bilen. Vibrationerna helt borta. Va helt slut på höger sida. Ha d gött |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.