|
|
|
|---|---|
|
Hej Var ute o körde idag o gjorde kickdown när jag skulle köra om. Låg på 4:an sedan ville den inte växla upp till 5:an utan låg o små ryckte vid ungefär 4000 varv som om jag låg på varvtalsstoppet ungefär?? Växlade sedan efter några sekunder ändå till 5:ans växel automatiskt. Så ska väl inte lådan bete sig. blir endast så vid kickdown har jag fått för mig! Vid normal körning så fungerar den perfekt Bilen har för övrigt gått 10500mil Nån som har råkat ut för samma sak? | |
| Var det halt vid omkörningstillfället så att antisladden gick in (om du har sådan)? Har själv märkt att lådan väntar en stund innan den växlar upp efter att antisladden gått in. | |
|
Nej, det var inte halt vid detta tilfället. Kom på att när jag körde med bilen igår så växlade jag ner manuellt till 3:an o då blev det samma sak! Blir inte så jämt utan hände vid 2-3 tillfällen idag när jag prova. Det blir typ som antisladden skulle gå in eller nått, känns likadant då. |
|
|
Börja med att kolla lufttryck/däckslitage runtom i däcken. Kör på reservhjul? Kolla sedan oljenivån i lådan. molle |
|
| Kör ej på reservhjul och däcken är fina o bra för övrigt. Får ta o kolla oljenivån på den. Tycker den borde bete sig konstigt hela tiden om det skulle vara dåligt med olja? | |
|
Hej Ville bara meddela vad som var fel på min bil. Det var matarpumpen som var dålig. Bytte den o nu går bilen bra igen:) Den fick inte nog med bränsle därav den inte växlade som den skulle heller! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.