|
|
|
|---|---|
| som sagt undrar hur man fyller på servo oljan på min bmw 325 e36 | |
| Finns en liten behållare vid generatorn, där har du det | |
|
Ganska bökigt att komma åt den behållaren faktiskt, det är inunder insugsröret, mellan/bakom generatorn och luftfilterburken men sen är det diverse slangar och annat ivägen, smidigaste sättet att fylla på är att sätta en 70cm slang på atf-oljeflaskan Mvh Ferenc |
|
| Så ser det inte ut på min, enkel att komma åt uppifrån.. | |
|
Jamen du har ju inte alls samma motor i din bil, det ser inte likadant ut under huven på en TD som på en bensin'are, där har förklaringen Mvh Ferenc |
|
|
tänk på att ta rätt olja annars kan det bli dyrt! Mvh /Joel |
|
|
Ska vara ATF dexron III o inget annat!! Mvh Ferenc |
|
| men bara det e atf så funkar det eller ? | |
|
Läs noga vad som står på etiketten på flaskan, någonstans bland det finstilta ska det stå skrivet att oljan uppfyller specifikationskraven för Dexron III, annars är det fel olja! Mvh Ferenc |
|
|
beror inte detta på om bilen är import, vilken årsmodell osv? brukar ju stå på locket vilken olja man ska.. |
|
|
"OBS! Man får INTE blanda CHF (grön) och ATF-olja (röd), då kan du få läckage vid packningarna!" skrivet av Johan B i tråden "Kan servooljan va av dålig kvalitet? " |
|
|
Miguel's 325'a är ju av samma årsmodell som min egen, så jag förutsätter att det ska vara samma slags servoolja i hans bil som i min. Om det sen finns andra E36'or som har grön chf-olja i servon är faktiskt mer än jag vet. Annars är det helt korrekt att det brukar stå på locket vilken olja det ska vara. Mvh Ferenc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.